علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: قرارگاه خاتم‎الانبیاء بزرگترین و توانمندترین مجموعه عمرانی و اقتصادی کشور است که بر اساس آمار و اطلاعات موجود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار قرارگاه است. وی با تاکید بر اینکه […]

به گزارش لرستان خبر، علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: قرارگاه خاتم‎الانبیاء بزرگترین و توانمندترین مجموعه عمرانی و اقتصادی کشور است که بر اساس آمار و اطلاعات موجود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار قرارگاه است.

 

وی با تاکید بر اینکه وجود قرارگاه خاتم‎الانبیاء در کشور موجب افتخار است، بیان کرد: دست‌اندرکاران این نهاد در دوران جنگ مسئولیت سنگینی را بر دوش داشتند و هم اکنون نیز در عرصه سازندگی و اقتصادی در کشور در حال فعالیت هستند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میزان طلب این قرارگاه از دولت بر اساس اطلاعات موجود بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان است، با این وجود این نهاد در حال فعالیت عمرانی و توسعه‎ای در کشور است.

 

بروجردی با اشاره به اینکه وجود قرارگاه خاتم‎الانبیاء در کشور موجب توسعه و عمران شده است، تصریح کرد: استان لرستان نیز باید از این ظرفیت بزرگ به نحو مطلوب در جهت رشد همه جانبه بهره‎مند شود.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه با حمایت‎های استاندار لرستان پروژه های بزرگی در استان به قرارگاه خاتم‎الانبیاء واگذار شده است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستردگی فعالیت‎های نهاد شهرداری افزود: متاسفانه شهرداری بروجرد با مشکلات مالی مواجه بوده و حتی قادر به پرداخت حقوق کارمندان خود نیست، به این ترتیب در حال حاضر که سرمایه و  اعتبار کافی وجود ندارد، باید از ظرفیت این قرارگاه استفاده شود.

 

بروجردی اظهار کرد: البته باید گفت که از مجموع یک هزار و ۲۴۳ شهرداری در کشور تنها ۱۰ شهرداری پرداختی‎های به روزی دارند و مابقی با مشکلاتی مواجه هستند که شهرستان بروجرد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

وی در ادامه وجود ۱۲هزار ماشین‎آلات پیشرفته را از توانمندی‎های قرارگاه خاتم‎الانبیاء برشمرد و گفت: برخی از این ادوات حتی در وزارتخانه‎های وجود ندارد و انحصاری این قرارگاه هستند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت بی‎پول است و با اعتبارات قطره چکانی طرح‎ها و پروژه‎های بزرگ عملیاتی نمی‎شوند که نمونه آن سد آبسرده بروجرد است که پس از گذشت سال‎ها هنوز به بهره‎برداری نرسیده است.

 

بروجردی خاطر‌نشان کرد: این پروژه عظیم با تخصیص یک و دو میلیارد تومان اعتبار در سال تکمیل نمی‎شود و نیازمند پشتوانه مالی قوی است که با پیگیری‎های انجام شده مقرر شده است که این پروژه توسط قرارگاه خاتم‎الانبیاء تکمیل شود.

 

وی از پروژه راه آهن بروجرد به عنوان یکی دیگر از پروژه‎های بزرگ در حال اجرای این شهرستان با مشارکت قرارگاه خاتم‎الانبیاء یاد و عنوان کرد: بر خلاف  برخی شایعات و انتقادات نادرست باید گفت که پروژه خط آهن بروجرد اصلا نمایشی و حرکتی تبلیغاتی نبوده و همواره یکی از آرزوهای دیرینه مردم بروجرد است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این پروژه خط آهن جنوب به غرب کشور و عراق را ۱۰۰ کیلومتر را نزدیک می‎کند.

 

وی ادامه داد: اجرای این طرح از مجلس ششم دنبال شده و در مجلس هفتم نیز ۱۷ مجلد مطالعات خط آهن دورود-بروجرد-ملایر را آماده و به وزارتخانه مربوطه ارائه کردیم، اما بر اساس قانون اعلام کردند که این طرح باید در مرکز استان باشد.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پیگیری‎های زیاد و با توجه به اینکه اجرای این طرح در مرکز استان نیازمند ایجاد کیلومترها تونل بود و با توجه به ماهیت دشت بودن بروجرد و اجرای پروژه با صرف هزینه‎های کمتر در نهایت مورد موافقت قرار گرفت.

 

بروجردی بیان کرد: در دولت پیشین و با حضور رییس جمهور در روستای دلی آباد بروجرد مراسمی برگزار و قرارگاه خاتم الانبیاء نیز به عنوان مجری طرح معرفی شد و به این ترتیب پروژه راه آهن از سر گرفته شد.

انتهای پیام

منبع:‌فارس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات