مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 گفت: از حدود سه میلیون تن برنجی که سال 91 به کشور وارد شد، فقط برنج‌های لرستان مانده‌اند.

به گزارش لرستان خبر، مهدی ملکی خاطرنشان کرد: سال 91 که در کشور با کمبود برنج مواجه بودیم، برای تنظیم بازار از کشورهای اروگوئه، آرژانتین و آمریکا برنج وارد کشورمان شد و حدود 13 تن به لرستان آمد.

وی یادآور شد: بالغ بر 8000 تن از آن برنج‌ها توزیع شد و به فروش رفت و وزارت بهداشت اعلام کرد که برنج‌ها سالم هستند.

ملکی خاطرنشان کرد: سال 93 دوباره برنج‌ها توزیع شد تا به تاریخ انقضاء رسید و گفتند که توزیع نکنید تا باز هم آزمایش کنیم و وزارت بهداشت اعلام کرد که برنج‌ها «آرسنیک» دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان اضافه کرد: دوباره سال 94 آزمایشگاه‌های کرمانشاه و لرستان نمونه‌گیری کردند که مشکلی ندارند و همان را به تهران فرستادند و بازهم در پایتخت اعلام کردند که آرسنیک دارد. اگر این برنج ها آرسنیک داشتند، چرا آن موقع ترخیص شدند؟!

وی ادامه داد: بعد از آن ما اعتراض کردیم و اداره کل استاندارد، آزمایش کرد و گفت مشکلی ندارند اما بعداً برخی دستگاه‌ها گفتند تاریخ مصرف برنج‌ها تمام شده و باید به مصرف دام برسد.

ملکی با بیان اینکه برنج‌ها الان در انبار غله هستند، افزود: از حدود سه میلیون تن برنجی که آن زمان به کشور وارد شد، فقط برنج‌های لرستان مانده‌اند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان یادآور شد: سال 91 ارزش ریالی برنج‌ها 16 میلیارد تومان و الان بین 10 تا 12 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این برنج‌ها بیت‌المال هستند، افزود: متأسفانه به خاطر کلمه «آرسنیک» که با شست‌وشو و پخت و پز نیز قابل حل بوده این همه برنج بلاتکلیف است و برخی دستگاه‌ها همکاری نکردند.

 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات