پرسنل هلال احمر شهرستان چگنی 6 سال است که در سرما و گرما در یک کانکس مستقرند و تا کنون زمینی برای احداث ساختمان هلال احمر در این شهرستان در نظر گرفته نشده است.

به گزارش لرستان خبر، هلال احمر وظیفه امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان در مواقع بروز بحران بر عهده دارد. هلال احمر دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرند.

با توجه به اهمیت فعالیت جمعیت هلال احمر در کمک رسانی هنگام بروز حوادث، داشتن امکانات می تواند کمک بسزایی در یاری رساندن کند.

پایگاه امداد جاده ای هلال احمر شهرستان چگنی چند سالی است که در کانکسی در سراب دوره مستقر است و نداشتن ساختمان مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

 

هلال احمر در هر شهرستانی باید ساختمانی داشته باشد تا بتوان به امکانات مورد نیاز دسترسی داشت و در هنگام حوادث با آمادگی بیشتری وارد عمل شد.

شهرام کاظمی مسئول پایگاه امداد جاده ای شهرستان چگنی در گفتگو با خبرچگنی، در خصوص کانکس هلال احمر چگنی گفت: تا کنون زمینی برای احداث ساختمان هلال احمر در شهرستان چگنی در نظر گرفته نشده و همچنان پرسنل آن در شهرستان چگنی در کانکس مستقرند که این خود با توجه به سرمای هوا مشکلاتی ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر زمین برای احداث ساختمان هلال احمر در شهرستان چگنی در نظر گرفته شود اعتبار احداث ساختمان آن توسط هلال احمر لرستان مهیا خواهد شد، بیان داشت: تا کنون 6 سال است که پرسنل پایگاه امداد جاده ای شهرستان چگنی در سرما و گرما در کانکس مستقرند که امکاناتی از قبیل حمام و امکانات رفاهی ندارد.

مسئول پایگاه امداد جاده ای شهرستان چگنی با بیان اینکه امکانات موجود پاسخگوی جمعیت این شهرستان نیست تاکید کرد: هلال احمر شهرستان چگنی باید دارای ساختمانی و فضایی باشد که در کنار آن بتوان از امکانات در هنگام نیاز استفاده کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 16 نیرو در هلال احمر چگنی مشغول به خدمت هستند و از لحاظ نیرو مشکلی در این شهرستان وجود ندارد.

کاظمی گفت: در خصوص اسکان مسافران، مکان برای اسکان آنها در شهرستان وجود دارد ولی امکاناتی از قبیل نمازخانه وجود ندارد.

به گزارش خبرچگنی، وضعیت نامعلوم احداث ساختمان برای هلال احمر چگنی موجب شده  6 سال پرسنل آن در کانکسی در سراب دوره مستقر باشند که با توجه به نیاز پرسنل به امکانات رفاهی سختیهای بسیاری را تحمل می کنند.

با توجه به اهمیت کار هلال احمر در کمک رسانی به حادثه دیدگان، حال پرسنل این جمعیت در شهرستان چگنی، خود نیازمند کمک مسئولین مربوطه هستند تا با رسیدگی به وضعیت جا و مکان، آنها را از مشکلاتی که گریبان گیرشان است برهانند.

امید است با رسیدگی مسئولین در خصوص تعیین زمینی برای احداث ساختمان هلال احمر چگنی، شاهد حل مشکل این کمک رسانان در شهرستان باشیم.

 

 

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرچگنی

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات