ماینده الیگودرز با اشاره به اثبات ذخایر شیل نفتی در منطقه قالیکوه از توابع الیگودرز گفت: از مسولین وزارت نفت می‌خواهم تا با انجام کلیه اقدامات علمی و فنی لازم برای رسیدن به نتیجه قطعی و بهره برداری از این منابع در میان مدت و دراز مدت اقدام کند.

به گزارش لرستان خبر، "محمد خدابخشی” نماینده مردم الیگودرز با اشاره به اثبات ذخایر شیل نفتی در منطقه قالیکوه الیگودرز توسط شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت:  با توجه به انجام طرح‌های پژوهشی قبلی در کشور، وجود منابع نامتعارف نفتی (نفت شیل) در استان لرستان و بویژه در منطقه قالیکوه الیگودرز به اثبات رسیده است لذا با تکمیل مطالعات در این زمینه می توان درباره جزئیات و حجم دقیق این ذخایر نفت نامتعارف را مشخص کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: براین اساس از مسولین وزارت نفت خواستار انجام کلیه اقدامات علمی و فنی لازم برای رسیدن به نتیجه قطعی و بهره برداری از این منابع در میان مدت و دراز مدت هستیم.

 وی خاطرنشان کرد: بدلیل کاهش منابع متعارف نفت در دنیا و تقاضای فزاینده انرژی بسیاری از کشورها در حال بهره برداری از منابع شیل نفتی هستند، مضاف بر این نفت استحصالی از این منابع واجد ترکیبات خاص و استراتژیکی است که در نفت های متعارف یافت نمی شود لذا این گونه نفت می تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: افق

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات