هشدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به کانونهای قدرت

به گزارش لرستان خبر، نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی از کانون های قدرت در لرستان خواست تا استاندار را رها  کنند.

محمدرضا ملکشاهی راد گفت: یک عده ای در لرستان می خواهند تا مدیریت ها به صورت هیات مدیره ای اداره شود.

وی افزود: آنان در یک مکان خاص در خرم آباد مستقر شده اند و خود را میراث دار اصلاح طلبی می دانند و امروز به یکی از مشکلات استان لرستان تبدیل شده اند چرا که آنان به حدی زیاده خواهند که اصرار دارند همه مدیریتها در حوزه های مختلف تحت سیطره آنان انتخاب شوند .

نمانیده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این گروه در همه ارکان مدیریتی دخالت دارند و امروز بخشی از مدیریت در لرستان را تبدیل به مدیر عاملی کرده اند و خود را به عنوان اعضاء هیأت مدیره می دانند و تمام دستورات و تصمیم گیری ها از جانب آنان به مدیریت تزریق می شود و مدیران دستگاهها به عنوان یک مدیر عامل خود را به انجام مصوبات هیات مدیره ملزم می دانند که امروز این مشکل تبدیل به یکی از معضلات مهم در لرستان شده است .

وی ادامه داد:هیچ پاسخ علمی در حوزه مدیریت در رابطه با وضعیت مدیریت بخشی از دستگاههای استان نداریم و امروز در بخشی از مدیریت تخصص جایگاه ندارد ، ارتباطات سیاسی اصل اول انتصاب یک مدیر است و بقاء یک مدیر میزان خم و چم شدن در مقابل صاحبان قدرت است و تنها در این میان مردم هستند که متضرر شده و می شوند . 

ملکشاهی راد اظهار داشت:اگر چنانچه نسخه جدیدی در ارتباط با حوزه مدیریت ها پیچیده نشود و نگاه تخصصی به مدیریت اعمال نگردد وضعیت لرستان در مسیر توسعه قرار نخواهد گرفت چراکه یکی از منابع اصلی توسعه منابع انسانی است و چنانچه این منابع خوب مدیریت و چیدمان نشود در جهت توسعه نمی توان حرکت کرد.

وی افزود: ما نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی از این وضعیت به وجود آمده نگران و گله مند هستیم چرا که قاعده  معین و خاصی در حوزه مدیریت ؛ نه در ارزیابی عملکردها و نه در حوزه عزل و نصب ها مشاهده نمی شود .  

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاشهای استاندار، گفت: استاندار بسیار پیگیر و مصر است تا اقداماتی صورت گیرد که لرستان در همه حوزه ها ارتقاء داشته باشد اما کانونهای قدرت که خود را صاحبان قدرت  قلمداد می کنند؛ خود را تصمیم گیر دانسته و می دانند نمی گذارند استاندار در تصمیم گیریها آزاد باشد.

 وی گفت: متاسفانه ارتباطات این کانون ها با برخی مسوولان کشوری سبب افزایش قدرت آنان در استان شده و کار بجایی رسیده که کسانی را که برای مدیریت ها انتخاب می کنند بر سرشان منت می گذارند و کسانی که منصوب شده اند به نوعی تفهیم می شوند که بقاء مدیریتیشان را مدیون این گروه هستند.

ملکشاهی راد تصریح کرد: بعضی افراد که صاحب تصمیم گیری در لرستان هستند و عضو همین هیات مدیره کانون های قدرت محسوب می شوند کار را به جایی رسانده اند که عملا و علنا اعلام کرده و می کنند که بدون تصمیم و موافقت آنان احدی نمی تواند در لرستان سمت و پستی داشته باشد.  

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تهدید این کانون ها به افشا گری گفت: از همین تریبون صدای رسا به آنان اعلام می کنم اگر به این رویه نا میمون و فلج کننده ادامه دهند ما نمایندگان لرستان تصمیم خواهیم گرفت کلیه کسانی که خارج از قاعده و اصول مدیریتی در امور استان دخالت می کنند  را به مردم معرفی  خواهیم کرد تا تکلیفشان را خود مردم مشخص کنند.  چرا که وضعیت اقتصادی و توسعه ای لرستان تاب و تحمل اشتباهات این افراد را ندارد و نمی شود مدیریت در انحصار یک عده خاص باشد.

ملکشاهی راد با بیان این مطلب که امروز در حوزه مدیریت تاثیر گذاران بی سواد هستند ، گفت: این افراد چنانچه نسبت به علم مدیریت و اصول مدیریت معرفت و شناخت داشتند؛ هیچ وقت چنین اقدام به اجیر کردن افراد برای مدیریت ها در لرستان نمی کردند.

وی ادامه داد:اگر چنانچه مدیریت بر اساس قاعده عزل و نصب شود همه خوشحال خواهند شد اما چون مدیران بر این اساس عزل و نصب نمی شوند و شرکت سهامی مدیریت در استان تشکیل شده است توسعه لرستان سیر قهقرایی می پیماید.

ملشکاهی گفت: هسته های قدرتی که در استان تشکیل شده اند آینده شومی را برای توسعه لرستان رقم زده و می زنند. 

وی تجارب استاندار را برای توسعه لرستان ضروری دانست و گفت: اگر کانونهای قدرت دلسوز لرستان هستند استاندار را رها کنند و اجازه بدهند ایشان با بهره گیری از دانش مدیریتی و تجربه ای که دارد کارش را انجام بدهد.

 

انتهای پیام/

منبع: صدای رسا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات