نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه افزایش کارخانجات روغن کشی همسو با افزایش تولید روغن در دستورکار قرار بگیرد،گفت: افزایش تولید دانه های روغنی رمز کاهش وابستگی وارداتی به روغن است.

به گزارش لرستان خبر، مجید کیان پور  درباره  وضعیت  افزایش تولید روغن در کشور،گفت:ایجاد طرح های توسعه برای افزایش دانه های روغنی الزامی است؛زیرا  روغن جز مواد غذایی است که در سفره مردم به عنوان کالای اساسی غذایی به شمار  می آید.

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانجات روغن کشی برطبق ظرفیت تولید دانه های روغنی برای افزایش انگیزه کشاورز جهت  تولید ایجاد شوند،تصریح کرد: زمانی که کشاورز از بازار فروش دانه های روغنی آگاهی داشته باشد، بدیهی است که در راستای تولید دانه های روغنی حضور فعال بعمل می آورد.

وی ادامه داد:با افزایش تولید دانه های روغنی علاوه بر تامین روغن خوراکی شهروندان می توان نهاده های دامی مرغداری های کشور را نیز در شرایط  بهینه تعیین کرد و در این راستا نیز می توان به جای واردات نهاده های دامی تبدیل به تولیدکننده صرف نهاده های دامی دراین  راستا شد.

کیان پور، افزود:حضور شرکت های دانش بنیان در تولید دانه های روغنی می تواند از منظر اقتصاد تولیدی برای کشاورز و کارخانه دار به صرفه  بشود؛ زیرا این نوع  از شرکت ها با توجه به رسالت علمی که دارند می توانند علاوه بر کاهش هزینه تولید محصولات را  نیز از منظر  کیفیت تولید افزایش دهند.

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش کارخانجات روغن کشی همسو با افزایش تولید روغن باید در دستورکار قرار بگیرد،یادآورشد:افزایش تولید دانه های روغنی رمز کاهش وابستگی وارداتی به روغن است.

 

انتهای پیام/

منبع: ازنا خبر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات