بارش شدید برف بسیاری از مناطق لرستان را سفیدپوش و راه ارتباطی بسیاری از روستاهای استان را مسدود کرد...

به گزارش لرستان خبر، بارش شدید برف بسیاری از مناطق لرستان را سفیدپوش و راه ارتباطی بسیاری از روستاهای استان را مسدود کرد. این بارش که از اواخر هفته گذشته در استان آغاز شده است اغلب نقاط لرستان را فرا گرفته و در برخی نقاط از جمله نورآباد به بیش از 50 سانتیمتر هم رسیده است.  به گزارش همشهری، براثر بارش شدید برف در بسیاری از مناطق استان بسیاری از را‌ه‌های روستایی از جمله روستاهای شهرستان دلفان مسدود شده‌اند. در حال حاضر با تشکیل جلسه ستاد بحران در شهرستان دلفان تمامی نیروهای امدادی استان در حالت آماده‌باش هستند و بازگشایی مسیرهای بسته شده روستایی در این شهرستان و سایر شهرهای استان ادامه دارد.  
سرهنگ «علی حسین پازدار» معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: نیروهای سپاه استان در تمامی شهرستان‌های لرستان برای بازگشایی محورهای مسدود شده در آماده‌باش کامل قرار دارند و گردان‌های بسیج و کادر سپاه در شهرستان دلفان با تمامی ظرفیت‌های خود در بازگشایی راه‌های مسدود شده تلاش می‌کنند. با درخواست مدیرکل مدیریت بحران و مدیر راهداری لرستان سه دستگاه ماشین راهداری در زمینه بازگشایی راه‌های دلفان، سلسله و شول‌آباد فعال و در حال بازگشایی راه‌های روستایی هستند.
«مهرداد غضنفری» معاون امور اقتصادی و مدیریت منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه بازگشایی راه‌های دسترسی در دلفان نیازمند مدیریت جهادی است، اظهار کرد: راه‌های نورآباد طولانی است و برای بازگشایی آن نیازمند مدیریت جهادی هستیم و دستگاه ها باید پای کار باشند.
غضنفری بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: این بارش‌ها تداوم دارد و در این راستا باید تمام راه‌های نفوذ خسارت را ببندیم. باید تلاش‌ها مضاعف شود تا شاهد خسارت در استان نباشیم.
«علی زندی‎فر» مدیرکل راهداری و حمل‎و نقل جاده‎ای استان گفت: بارش برف در لرستان طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده به طوری که در این چند سال این حجم بارش را نداشته‌ایم. در حال حاضر ۲۵۰ تیم راهداری در آماده‌باش هستند که  از این تعداد ۱۷۰ تیم در غرب استان مستقر شده‌اند.
زندی فر با اشاره به مشکل فرسوده بودن ماشین آلات راهداری استان میانگین سنی ماشین آلات استان را ۲۵ سال عنوان کرد و افزود: بارش برف و کولاک در لرستان ادامه دارد و با توجه به بارش برف و کولاک در محورهای شهرستان‎های خرم‎آباد، بروجرد، نورآباد، کوهدشت، الشتر، الیگودرز و ازنا توصیه می‎شود که از سفرهای غیر ضروری خودداری شود. در صورت ضرورت ضمن رعایت سرعت مطمئنه، همراه داشتن زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی و زمستانی الزامی است.
«فریدون خودنیا» مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از قطعی برق در روستاهای استان بر اثر بارش بی‌سابقه برف خبر داد و گفت: با توجه به  مسدود شدن راه‎های ارتباطی امکان تامین برق برخی از این روستاها وجود ندارد و برای همین هر چه سریع‎تر این جاده‎ها باید راه شکافی شوند.
«رضا آریایی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نیز از استفاده ازتمام امکانات امدادی استان برای بازگشایی محورها خبر داد و اظهار کرد: به علت انسداد تعدادی از محورهای روستایی، تمام امکانات و ماشین آلات دستگاه‎های اجرایی امدادی استان برای بازگشایی آنها به منطقه برده شده‎اند. وی بیان کرد: بارش در غرب استان در حال قطع شدن ولی در شرق استان در حال شروع شدن است و این بارش‌ها تا فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت.
«صارم رضایی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: پایگاه‌های امداد و نجات به همراه تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر این استان به 1265 نفر در محورهای مواصلاتی لرستان امدادرسانی کردند.
وی با بیان اینکه این خدمات‌رسانی توسط 265 نیروی امدادی صورت گرفته عنوان کرد: در این مدت خدمات جاده‌ای 5 مورد بوده که شامل12 نفر مصدوم، یک نفر کشته و رهاسازی یک نفر بوده است.
رضایی از امدادرسانی به 496 خانوار گرفتار شده در برف و کولاک خبر داد و گفت: در این مدت انتقال یک خانم باردار، مراجعه حضوری شش نفر، امدادرسانی به دو مصدوم سرپایی، اسکان اضطراری 104نفر، توزیع 114 قوطی کنسرو، 143بطری آب معدنی، 221 بسته بیسکویت و...توسط امدادگران این جمعیت صورت گرفته است.
این مسئول بیان کرد: پایگاه‌های امداد و نجات و اکیپ‌‌های سیار را با 30 دستگاه خودرو آمبولانس، 11 خودرو کمک‌دار و 10 دستگاه خودرو ست نجات تجهیز کرده‌ایم.
سرهنگ «مرتضی چغلوند» رئیس پلیس‌راه استان لرستان هم از بازگشایی آزادراه پل زال- خرم‌آباد که براثر کولاک شدید مسدود شده بود خبر داد و گفت: این آزادراه براثر کولاک شدید برف مسدود شده بود که با تلاش عوامل پلیس‌راه و نیروهای راهداری این محور بازگشایی شد. شاهراه ترانزیتی جنوب به ‌صورت موقت بازگشایی ‌شده و در صورت بارش شدید برف و عدم ایمنی مناسب این محور مجدد مسدود می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: همشهری

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات