به رغم این اولویت‌بندی در انتخاب شغل، برخی از انسان‌های جامعه، شغل را بر اساس عشق و حس انسان‌دوستی بدون نگاه به عایدات مالی انتخاب می‌کنند و مهم‌ترین درآمد را لبخند رضایت بر لبان همنوع و نجات جان یا احیاء دوباره زندگی می‌دانند.

به گزارش لرستان خبر، درطول تاریخ بشریت؛ انسان‌ها همواره برای بقاء زندگی و حفظ موجودیت خود در جامعه به شغل‌ها و یا حرفه‌های مختلف مشغول بوده‌اند و در جوامع امروزی هم این روند همچنان ادامه دارد، البته با تغییری محسوس در شکل ظاهری شغل‌ها.

به هر حال انتخاب شغل علل مختلفی از جمله درآمدزایی، نیاز جامعه و یا علت‌های مکانی و زمانی مختلفی دارد ولی آنچه که مهم به نظر می‌رسد کسب درآمد است.

اما به رغم این اولویت‌بندی در انتخاب شغل، برخی از انسان‌های جامعه، شغل را بر اساس عشق و حس انسان‌دوستی بدون نگاه به عایدات مالی انتخاب می‌کنند و مهم‌ترین درآمد را لبخند رضایت بر لبان همنوع و نجات جان یا احیاء دوباره زندگی  می‌دانند و همواره بر اساس این دیدگاه بشر دوستانه، خود را وقف جامعه می‌کنند.

امدادگران هلال احمر سلسله از جمله خدمتگزارانی هستند که شغل خود را بر اساس عشق به بشریت انتخاب نموده و مهم‌ترین هدفشان نجات جان انسان‌هاست.

افرادی که رقم فیش حقوق‌شان، تعداد لبخندهای رضایت بر لبان حادثه‌دیدگان یا نیازمندان به کمک است.

در این شغل انسان‌دوستانه، مانعی برای حقوق‌های آنچنانی نیست چون به جای صفر و عدد معیار حقوقشان، لبخند رضایت شهروندان است. هر کس در طول خدمت، لبخند رضایت بیشتری بر لب دیگران ترسیم کند و یا دلی را شاد کند، تعداد لبخندها و دل‌های شاد، رقم حقوقش به حساب می‌آید و سقفی ندارد اما گاه مالیاتش از دست رفتن جان آنان است.

نمونه بارز این ایثارگری را امدادگران جمعیت هلال احمر سلسله در جریان برف و یخبندان اخیر با تلاش‌های شبانه‌روزی، به خوبی در دفتر رشادت‌های سلسله به ثبت رساندند.

نجات جان دو مادر باردار در دل جاده‌های کوهستانی، احیاء دوباره زندگی به بیمار مانده در دل کولاک و برف، اسکان چند صد نفر مسافر مانده در راه  و... تنها گوشه‌ای از تلاش‌ها و خدمات سرخ و سفیدپوشان هلال احمر سلسله در جریان برف اخیر بود.

 

 

انتهای پیام/

منبع خبر: لرسو

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات