مدیر جهاد کشاورزی سلسله:

مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: در سال زراعی جاری، ۱۳ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی شهرستان زیرپوشش کشت مکانیزه غلات قرارگرفته است.

به گزارش لرستان خبر، هادی سپهوند اظهار داشت: در سال زراعی جاری 5200 هکتار از اراضی آبی این شهرستان به کاشت گندم آبی اختصاص‌یافته است که 71 درصد این سطح به میزان 3700 هکتار به‌صورت کشت مکانیزه کامل و با دستگاه‌های مخصوص کشت گندم آبی کشت‌شده است.

وی بابیان اینکه میزان 10 هزار هکتار از اراضی دیم نیز به کشت گندم اختصاص‌یافته است، عنوان کرد: 66 درصد از این سطح به میزان 6700 هکتار نیز به‌صورت کشت مکانیزه کامل و با دستگاه‌های مخصوص کاشت گندم دیم کشت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به کاشت جو در سطح 6500 هکتار از اراضی این شهرستان، خاطرنشان کرد: 500 هکتار از این اراضی آبی و 6000 هکتار نیز دیم هستند که از این سطح 2820 هکتار آن به‌صورت مکانیزه کامل و با دستگاه‌های مخصوص کاشت غلات کشت‌شده که درصد کشت مکانیزه جوی شهرستان نیز حدود 44 درصد است.

وی با اشاره به اینکه 21 هزار و 700 هکتار سطح زیر کاشت غلات شهرستان است، افزود: حدود 61 درصد از این مجموع به‌صورت کاملاً مکانیزه کشت‌شده است.

سپهوند بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های حاصل در کاشت غلات در سطح شهرستان سلسله توسعه کاشت به‌صورت مکانیزه است، عنوان کرد: توزیع حدود 1200 تن انواع بذر اصلاح‌شده، توزیع انواع کودهای شیمیایی به میزان حدود 1300 تن و برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد برای کشاورزان و بهره‌برداران ازجمله خدماتی بوده است که در این راستا جهاد کشاورزی به کشاورزان ارائه داده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری و در سال آینده حدود 29 هزار تن گندم و حدود 9500 تن جو در شهرستان سلسله برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله افزود: البته کشت‌های پائیزه غلات در فصل پائیز با تنش خشکی و سرمای بسیار شدیدی مواجه شدند که خساراتی به محصولات زراعی وارد گردید که موجب کاهش تولید خواهد شد.

وی بزرگ‌ترین مشکل شهرستان را نبود سیلو برای خرید و نگهداری گندم خریداری‌شده از کشاورزان عنوان کرد و افزود: البته فرماندار شهرستان سلسله در حال پیگیری این موضوع و برطرف شدن مشکلات پیش روی آن هستند که امیدواریم هر چه زودتر این آرزوی مردم به‌ویژه کشاورزان شهرستان تحقق یابد.

سپهوند مهم‌ترین فعالیت‌های پیشروی دیگر جهت تولید پیش‌بینی‌شده را مبارزه علیه علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها در ادامه کار تا زمان برداشت عنوان و خاطرنشان کرد: تغذیه مناسب گیاه گندم و جو به‌ویژه استفاده از کود سرک، آبیاری به‌موقع در کشت‌های آبی و بارندگی‌های به‌موقع و به مقدار موردنیاز جهت کشت دیم و برداشت به‌موقع و کنترل ریزش‌ها و استفاده از کمباین‌های مناسب برداشت غلات در میزان تولید مناسب نیز تأثیرگذار هستند.

وی نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز تابعه را در زمان عملیات آماده‌سازی زمین و کاشت را عاملی بسیار مؤثر دانست و افزود: همچنین تهیه سوخت برای تراکتور داران از طرف جهاد کشاورزی شهرستان یکی دیگر از خدمات انجام‌شده است.

به گزارش تسنیم کل اراضی آبی قابل‌کشت شهرستان سلسله 12 هزار هکتار، اراضی دیم 25 هزار هکتار و سطح باغات شهرستان نیز 3 هزار و 800 هکتار است.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات