رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت لرستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در اقتصاد مقاومتی و بخش گاز رسانی به واحدها و شهرک های صنعتی صورت گرفته است اظهار کرد: گازرسانی به شهرک سنگ اقدام بسیارسختی بوده که توسط شرکت گاز استان عملیاتی شده است...

به گزارش لرستان خبر، «محمدرضا صفی خانی» با تاکید بر اینکه در بحث زیرساخت‌های گاز رسانی در شهرک‌های صنعتی استان مشکلی نداریم، عنوان کرد: انتظار داریم که گاز‌رسانی به شهرک صنعتی الشتر تسریع شود.وی با بیان اینکه ۴۰ هکتار از شهرک صنعتی الشتر به یک سرمایه گذار واگذارشده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قراراست که یک واحد بزرگ قند و شکر در این شهرک صنعتی راه اندازی شود.
مدیرعامل شرکت گازهم در این جلسه با اشاره به این مطلب که مقرر شده است تا خرداد ۹۶ حدود ۳۰ هزارمشترک جدید گاز پذیرش داشته باشیم، اظهار کرد: تا پایان دی ماه امسال ۱۷ هزار مشترک جدید را پذیرش کرده ایم.
«حشمت الله شمس خرم آبادی» بیان کرد: دراین راستا ۳۲ درصد از تعهدات خود جلوتر هستیم،همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها کاهش هدررفت گاز در استان است. وی با اشاره به تعویض ۱۹ هزارکنتور گاز در استان در راستای کاهش هدررفت گاز افزود: همچنین ۲۰ هزار کنتور غیر مجاز در استان پلمب شده است.
شمس خرم آبادی با بیان اینکه امسال ۲۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از گاز برخوردار شده اند، عنوان کرد: به صورت میانگین هر دو روز یک روستا در استان از نعمت گاز بهره مند شده است.
وی  افزود: همچنین گازرسانی به شهرک سنگ و شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان است.
رئیس سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی لرستان نیز در سخنانی با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در بحث گازرسانی روستایی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این زمینه از برنامه‌های پیش بینی شده جلوتر هستیم. «علی هادی چگنی» با اشاره به گاز رسانی انجام شده درشهرک صنعتی شماره سه خرم آباد و شهرک سنگ لرستان بیان کرد: این دو اقدام نیز در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی به اجرای ۶۶۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در لرستان اشاره کرد وگفت: شرکت گاز لرستان در بحث اجرای سه برنامه اقتصاد مقاومتی خود عملکرد مطلوبی داشته است.
این مسئول در ادامه سخنان خود بر ضرورت حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات اقتصاد مقاومتی تاکید کرد. استاندارلرستان هم با بیان این مطلب که لرستان در بحث گازرسانی روستایی جهش خیلی خوبی داشته است، اظهارکرد: بر اساس سند اقتصاد مقاومتی تا خرداد ۹۶ تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز لرستان باید به هزار روستا برسد.
«هوشنگ بازوند» افزود: تا قبل از شهریور ۹۲ تعداد روستاهای گازرسانی شده لرستان ۳۲۷ مورد بود،اما از سال 92 تاکنون تعداد روستاهای گازرسانی شده لرستان به بیش از ۹۵۰ روستا رسیده است. وی اظهارکرد: طی بیش از ۳ سال گذشته ۶۰۰ تا ۶۳۰ روستای لرستان گازرسانی شده است.
 
 

 انتهای پیام/

منبع: همشهری

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات