فرماندار چگنی خبر داد:

فرماندار شهرستان چگنی از احداث یادمان شهدا در تپه مشرف بر شهر سراب دوره و خاکسپاری دو شهید گمنام در آن خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، قدرت اله ترابی نژاد به خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام، بهمن ماه جاری در شهرستان چگنی اشاره کرد و اظهار داشت:  در طی سنوات گذشته به دنبال آن بودیم که تعدادی از شهدای گمنام را در شهرستان چگنی خاکسپاری کنیم و یادمانی برای شهدا داشته باشیم، با پیگیری هایی که مجموعه مدیران شهرستانی داشتند موافقت شد که در ایام بهمن ماه امسال دو نفر از شهدای گمنام را در این شهرستان خاکسپاری کنیم و یادمانی برای آنها داشته باشیم.

 

فرماندار چگنی افزود: با رایزنی که با امام جمعه، سپاه و مدیران شهرستان و بررسی های میدانی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که شهدا را بر روی تپه مشرف به شهر سراب دوره جنب پارک زیتون خاکسپاری کنیم و حفظ آثار و ارزشهای انقلاب اسلامی نیز توافق کردند که در آنجا جایگاهی ساخته شود.

 

 

وی تاکید کرد: جلساتی داشتیم که برگزار شد و هماهنگی های لازم به عمل آمد، از بخش خصوصی و خیرین و دستگاه ها با توجه به اینکه منطقه سنگی است کمک گرفتیم که آنجا را تسطیح کنیم و آمادگی لازم را برای خاکسپاری شهدا در بهمن ماه امسال داشته باشیم.

 

ترابی نژاد با تاکید بر اینکه شهدا حق بزرگی به گردن همه ما و نظام و انقلاب دارند بیان داشت: تلاش و ایثار شهدا و ایثارگران باعث شد که انقلاب اسلامی پیروز شد، در مبارزه با گروهک ها، جنگ تحمیلی و تداوم انقلاب اسلامی با ایثار و از جان گذشتگی خود باعث شدند که امروز استقلال کشورمان تضمین شود و همان طور که شاهدیم امروز ایران اسلامی در سطح دنیا تاثیرگذار است و خیلی از قدرت های دنیا اهمیت ایران پی برده اند و امروز اکثر معادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی که در سطح منطقه وجود دارد بدون ایران نمی تواند حل و فصل شود.

 

فرماندار چگنی با بیان اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدا، تلاش و مجاهدت آن عزیزان است، تاکید کرد: وظیفه ماست که برای خاکسپاری این عزیزان هر آنچه در توان داریم بکار ببندیم، همه دستگاه ها نیز آماده اند و از همه آنها نیز کمک می‌گیریم. خون شهدا خود باعث می شود که کار تسهیل شود و سریعتر انجام گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: محل خاکسپاری شهدا را طوری قرار داده ایم که در آینده در کنار آن یک تفرجگاه و پارک شکیلی ایجاد شود و مردم علاوه بر زیارت قبور شهدا بتوانند اوقات فراغتشان را در کنار این یادمان بگذرانند، البته باید ابتدا طراحی و در آینده اعتبارات لازم را برای آن با همکاری شورای شهر و شهرداری سراب دوره در نظر گرفته شود و یک مجموعه شکیلی شکل بگیرد که در شان شهدا و شهرستان باشد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرچگنی

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات