رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: مرکز رادیوتراپی و سرطان تا پایان امسال در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، کوروش ساکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون مرکز رادیوتراپی و سرطان در استان لرستان وجود نداشت و بیماران به خارج از استان مراجعه می‌کردند و بیماران سرطانی اشعه درمانی را در استان‌های دیگر انجام می‌دادند.

وی بابیان اینکه مرکز رادیوتراپی در استان تا قبل از سال 96 راه‌اندازی می‌شود افزود: با توجه به اینکه راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی در استان سه الی چهار سال زمان‌بر است مرکز باران مکان مناسبی برای ایجاد مرکز رادیوتراپی است که نیاز به تکامل بیشتری دارد  و دستگاه شتاب‌دهنده قوی می‌خواهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان عنوان کرد: چون بیماران به مراکز خصوصی برای درمان مراجعه می‌کردند می‌بایست هزینه‌های سنگینی بپردازند به‌طوری‌که برای 12 جلسه باید شش میلیون تومان پرداخت می‌کردند که باید در این زمینه فکر اساسی برای ایجاد مرکز دولتی انجام می‌شد.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه منابع مالی دولتی برای ایجاد این مرکز در اختیار نداشتیم با همکاری بانک ملی این مرکز خریداری و اجاره به‌شرط تملیک شده است.

ساکی تصریح کرد: در حال حاضر تعرفه‌ها با نرخ طرح تحول سلامت صورت می‌گیرد و در راستای شیمی درمان نیز کارهای خوبی انجام‌شده و بخش خیران نیز در این زمینه ورود کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات