چرخ زندگی هایی که به سختی می چرخد؛

کارگران شهرداری بروجرد 6 ماه است حقوق دریافت نکرده اند و چرخ زندگی این افراد به سختی می چرخد، این کارگران شرمنده خانواده خود شده و حتی جرات اعتراض ندارند چرا که اعتراض کارگران برابر است با اخراج یا جابجایی.

به گزارش لرستان خبر، صدای مشکلات کارگران شهرداری بروجرد، صدایی است که تا کنون شنیده نشده، تلاشی برای رفع آن صورت نگرفته و کسی 6 ماه حقوق معوقه یک کارگر را درک نکرده است.

 

 چند سالی است که تنها خبر از شهرداری بروجرد مشکلات مالی این سازمان است، چند ماه حقوق معوقه، بدهی های میلیاردی به تامین اجتماعی و مشکلات افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند،  تنها بخشی از مشکلات این نهاد است که نه تنها از این مشکلات کاسته نمی شود بلکه هر روز شاهد روند رو به رشد این مشکلات هستیم.

 

 چند ماه بیشتر به پایان کار شورای چهارم باقی نمانده و می توان مهمترین دستاورد شورای چهارم در بروجرد را افزایش بدهی 34 میلیاردی شهرداری به تامین اجتماعی و 6 ماه حقوق معوقه کارگران برشمرد.

Image result for ‫کارگران شهرداری‬‎ 

کارگرانی که هنوز با وجود حقوق معوقه ومشکلات مالی اما با همه توان در حوزه کاری خود تلاش می کنند به امید این که روزی این مشکلات حل شود اما هر چه بیشتر می گذرد تنها وعده هایی شنیده می شود که تا کنون هیچ کدام محقق نشده اند.

 

 کارگران شهرداری بروجرد با چند ماه حقوق معوقه همچنان شرمنده خانواده خود هستند، با توجه به این که حدود 40 روز تا رسیدن عید نوروز باقی مانده اما انگار این بدهی چند ماه به کارگران پرداخت نمی شود و باز هم جیب کارگران شهرداری در آستانه سال نو خالی و شرمندگی خانواده باقی می ماند.

 

 گرچه تا کنون کارگران شهرداری چندین بار اعتراضات خود را با تجمعات و راهپیمایی در جای جای شهر نشان داده اند اما مدتی است که کارگران از ترس اخراج سکوت کرده و جرات کوچکترین اعتراضی ندارند.

 

 طبق گفته ها اعتراض کارگران شهرداری در راستای مشکلات مالی برابر است با اخراج یا جابجایی و همین باعث شده چند ماه است که کارگران سکوت کنند و در دنیای پُر از رنج خود روزگار را سپری نمایند.

Image result for ‫کارگران شهرداری‬‎ 

درک 6 ماه حقوق معوقه و قرض گرفتن از همه برای گذران زندگی شاید برای برخی از افراد سخت باشد اما متاسفانه کارگران شهرداری بروجرد مشغول به کار هستند اما بدون حقوق.

 

 "ناصر مرادی" عضو شورای شهر بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: با توجه به رسیدن ماه های پایانی سال، پرداخت حقوق های معوقه به پایان سال وعده داده می شود در صورتی که به نظر می رسد حقوق چندماه کارگران در این مدت پرداخت نمی شود.

 وی اضافه کرد: بدهی شهرداری بروجرد به تامین اجتماعی از  15 میلیارد به 34 میلیارد تومان رسیده و هر ساله 6 میلیارد تومان به این بدهی افزوده می شود و تا کنون برای پرداخت این بدهی اقدام موثری انجام نشده است.

 

 به گفته وی هم اکنون شهرداری بروجرد 34 میلیارد تومان به تامین اجتماعی، 12 میلیارد به دارائی، 18 میلیارد حقوق معوقه و 16 میلیارد به بانک بدهکار است که در مجموع این سازمان حدود 80 میلیارد تومان بدهی دارد.

 

 مرادی اظهار داشت: کارگران تهدید شده اند که در صورت تحصن و اعتراض اخراج می شوند و همین باعث شده تا کارگران نتوانند اعتارض خود را اعلام کنند.

 

 به گزارش بازتاب بروجرد به نظر می رسد مسئولین رسیدگی به مشکلات کارگران را در اولویت کاری قرار دهند تا مشکلات مالی این افراد حل شود.

 

 انتهای پیام/  

منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات