ستاندار لرستان مطرح کرد؛

استاندار لرستان گفت: بازآفرینی ۲۰۰ هکتار از بافت فرسوده شهرستان‌های شهرهای خرم‌آباد، دورود و بروجرد برای سال جاری لحاظ شده است.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران در رابطه با بازآفرینی بافت فرسوده استان لرستان اظهار داشت: براساس طرح بازآفرینی شهری یا نقاط آسیب‌پذیر شهری مقرر شده است تا افق 1404 حدود هزار هکتار از بافت  استان بازآفرینی شود.

وی بابیان اینکه امسال بازآفرینی 200 هکتار از بافت فرسوده استان در برنامه لحاظ شده است، افزود: از این 200هکتار 33 درصد بودجه توسط راه و شهرسازی استان تأمین  اعتبارشده و مابقی نیز باید توسط سایر دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه با مشارکت جدی مردم انجام شود و بازآفرینی 200 هکتار مربوط به شهرستان‌های شهرهای خرم‌آباد، دورود و بروجرد است.

استاندار لرستان در رابطه با دریافت سهم دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات ملی، عنوان کرد: براساس شاخص‌های معمولی و روال عادی و جمعیتی باید 2.8 تا 3 دهم درصد بودجه‌های ملی را به استان اختصاص دهیم که ابتدای سال 95 تکلیف کردیم تا دستگاه‌های اجرایی پنج درصد سهم دریافت کنند.

وی به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در بحث تخصیص اعتبارات ملی اشاره کرد و گفت: عموم دستگاه‌های های اجرایی استان در 10 ماهه سال 95 نسبت به تعهد خود جامعه عمل پوشانده بودند که در این راستا عملکرد برخی رضایت‌بخش و عملکرد برخی دیگر رضایت‌بخش نبوده است.

بازوند در رابطه با موضوع حذف لرستان از شاخص مناطق محروم در برخی از  رسانه‌های استان بیان کرد: این موضوع اساساً صحت ندارد اگر مدارکی هست، ارائه دهند. باید گفت دولت حدود پنج استان مرزی را در نظر گرفته بود تا بتواند از زیرساخت‌ها استفاده کنند که خوشبختانه مجلس در کمیسیون تلفیق کل این پیشنهاد را حذف کرد و در پیشنهاد جدید همه استان‌ها مشمول شدند.

وی تصریح کرد: سهم اعتبارات استان‌ها از اعتبارات عمرانی کشور افزایش چشمگیری داشته است که امیدواریم در صحن مجلس نیز تصویب شود چون اگر این اتفاق بیفتد یک نقطه عطفی در حرکت مجلس در اعتبارت استانی است.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات