ماجرای پل روگذر میدان امام بروجرد

اجرای تقاطع غیرهم سطح میدان امام(ره) در بروجرد بین مخالفت شورای شهر و موافقت شهرداری گرفتار شده تا این امر موجب سردرگمی مردم این شهر شود.

به گزارش لرستان خبر، ماجرای احداث پروژه پل میدان امام (ره) بروجرد این روزها به یکی از بحث‌های مهم در میان مردم بدل شده و مهم‌ترین موضوع این روزهای مدیریت شهری بروجرد را به خود اختصاص داده است.

موضوعی که مخالفانش از عدم توانایی مالی شهرداری بروجرد برای اجرای آن و عدم ضرورت این پروژه می‌گویند و موافقان طرح از آینده‌نگری در اجرای این پروژه حرف می زنند.

مخالفت اعضای شورای شهر برای اجرای پروژه

این پروژه‌ ۵۵ میلیارد تومان هزینه دارد و اکثر اعضای شورای شهر بروجرد از عدم ضرورت اجرای این پروژه صحبت به میان می‌آورند.

موضوع این پل تا آنجایی پیش رفت که حتی تعدادی از اعضای شورای شهر بروجرد برای جلوگیری از اجرای آن بیانیه دادند و در فضای مجازی تصاویری از بزرگ‌ترین طومار مخالفت مردمی با اجرای این پروژه منتشر شد.

بحث موافق و مخالف آن‌قدر در محافل عمومی و مجازی چرخید تا اینکه به نظرسنجی تلگرامی و بعضاً سایت‌های خبری بروجرد تبدیل شد که نتیجه آن مخالفت اکثریت مردم با اجرای این پل بود.

اما پس از همه این بگومگوها نهایتاً شورای اسلامی بروجرد این طرح را رد کرد و پروژه میدان امام (ره) تعطیل شد.

چند روزی از این ماجرا نگذشت که شهرداری با نصب تیزرهای تبلیغاتی از تصاویر سه‌بعدی طراحی این پل بار دیگر بحث‌ها و گفتگوها درباره اجرای این پل را گرم کرد.

شهردار: پل میدان امام(ره) باید اجرا شود

شهردار بروجرد دراین‌ارتباط با ضروری خواندن اجرای پل میدان امام (ره) به خبرنگار مهر گفت: اجرای پل میدان امام بروجرد همچون پل پیامبر اعظم دارای اهمیت ویژه ترافیکی است به این دلیل که مسیر بلوار و میدان امام ترافیک سنگینی ندارد اما حادثه‌خیز است.

منوچهر یوسفی در پاسخ به اینکه برخی در بحث‌های کارشناسی برای اجرای این پل تردید دارند اظهار داشت: یکجا که ترافیک سنگین است اتفاقاً ما در آنجا حادثه نداریم چراکه خودروها با سرعت کمتری تردد می‌کنند اما جایی همچون بلوار و میدان امام (ره) که سرعت طرح بالاست ما نقاط حادثه‌خیز در این مسیر زیاد داریم.

وی با استناد به اینکه آمارها حادثه‌خیز بودن بلوار و میدان امام (ره) را تصدیق می‌کنند اظهار داشت: با توجه به اینکه در هر تصمیم‌گیری مردم ملاک عمل هستند به‌منظور جلوگیری از تلفات و حتی یک شکستگی لازم است این پل احداث شود.

پروژه‌ای که اول تصویب و بعد با آن مخالفت شد

شهردار بروجرد بابیان اینکه توان مالی و فنی شهرداری بروجرد در حدی نبود که چنین پلی با سه سطح را خود به‌تنهایی طراحی و اجرا کند تشریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در کشور شاخص است و کارنامه درخشان این قرارگاه در جای‌جای کشور مشخص است که با چه توانمندی و تکنیکی کار می‌کنند.

یوسفی افزود: با تلاش‌های استاندار لرستان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به بروجرد دعوت شد و با بررسی‌ها این آمادگی را پیدا کرد که بیاید در بروجرد هم کار کند.

وی گفت: پس از اعلام آمادگی از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای فعالیت عمرانی در بروجرد ما چندین طرح در نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر شامل «میدان امام ره»، «میدان زائران کربلا» و «تقاطع پارک بیرجندی» در جاده کمربندی را پیشنهاد کردیم که در حاشیه شهر قرارگرفته بود و نقاط مرکزی شهر «چهارراه باغ میری» و «میدان صفا» را به‌عنوان مسیرهایی با ترافیک سنگین پیشنهاد دادیم.

شهردار بروجرد گفت: پس از کارشناسی شدن نقاط مذکور مشخص شد اجرای تقاطع غیر هم‌سطح در «چهارراه باغ میری» و «میدان صفا» نیازمند تملک واحدهای مسکونی و تجاری زیادی است که در مقطع فعلی با توجه به شرایط مالی که شهرداری دارد امکان اجرای چنین طرحی وجود ندارد.

یوسفی تصریح کرد: پس از انجام کارهای کارشناسی نتیجه به شورای شهر بروجرد رفت و شورای شهر بروجرد این موضوع را مصوب کرد و قرارگاه خاتم مجوز شروع کار گرفت اما مجدداً در شورای شهر بحث‌هایی شد و عده‌ای مخالفت کردند.

کمیته انطباق فرمانداری هم‌رأی بر اجرای پروژه داد

شهردار بروجرد افزود: پس از مخالفت اعضای شورای شهر بروجرد با اجرای پروژه میدان امام (ره) موضوع به کمیته انطباق فرمانداری رفت و پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده کمیته انطباق اعلام کرد؛ نظری که قبلاً تصویب‌ و بر اساس این مصوبه قرارگاه وارد شهر بروجرد شده است بنابراین ادامه کار قانونی است.

وی تشریح کرد: این طرح در شورای سوم هم مصوب می‌شود که بخش خصوصی خارج از قرارگاه این کار انجام شود اما کار راکد می‌ماند و عملیاتی در این منطقه انجام نمی‌شود.

یوسفی تأکید کرد: با ورود قرارگاه خاتم به بروجرد قرار بر این است که شهرداری بروجرد پروژه‌هایی تا ۱۳۰ میلیارد تومان را به قرارگاه معرفی کند که ما در حوزه پل‌های غیر هم‌سطح وارد مذاکره با قرارگاه شده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر این پروژه‌ها شروع شود.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات