فاز نخست اتاق‌های عمل بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت با حضور با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، فرمانده انتظامی و برخی رئیسان ادارات دولتی افتتاح شد.

به گزارش لرستان خبر، فرماندار کوهدشت در این مراسم از احداث بیمارستان دوم این شهرستان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در مورد بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان کوهدشت، انجام شده و با اجرای بیمارستان دوم مشکلات بیماران کوهدشت رفع خواهد شد. «فردی بیرانوند» افزود: برای تکمیل و تجهیز اتاق عمل بیمارستان امام کوهدشت، بالغ بر ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

  حکم تخریب اماکن تنگه شیرز صادر شد
با دستور دادستان شهرستان کوهدشت، حکم تخریب کلیه اماکن موجود در تنگه تاریخی شیرز به جز استخر‌ماهی صادر شد. به گزارش همشهری، رئیس منابع طبیعی شهرستان کوهدشت در این باره گفت: در سال‌های قبل در تنگه شیرز، ساخت و ساز‌هایی صورت گرفته و باعث خارج شدن این تنگه از لیست آثار باستانی جهانی شده بود. با پیگیری‌های اداره منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد، پرونده‌ای در محاکم قضایی تشکیل و مالک برای توضیحاتی به محکمه قضایی احضار و مدارکی دال بر مالکیت تحویل داده شد.
«صمیمی عبدولی» افزود: پس از کش و قوس‌های فراوان، تلاش‌ها برای آزادسازی شیرز، مثمرثمر واقع شد و از سوی دادستان شهرستان کوهدشت حکم تخریب، قلع و قمع کلیه اماکن موجود در تنگه تاریخی شیرز از قبیل رستوران، قهوه خانه، سوپرمارکت، پارکینگ و فنس‌ها به جز استخر‌ماهی صادر شد.وی تاکید کرد: ظرف چند روز آینده تخریب این بناها، توسط یک لودر و با حضور کلیه مسئولین، خبرنگاران و عکاسان اجرا می‌شود.دره باستانی شیرز، در کیلومتر ۵۵ جاده کوهدشت به روستای «چم آسن» پدیده ای طبیعی، فرهنگی و تاریخی است و در جلسه شورای ثبت و تعیین حریم آثار تاریخی که در تاریخ ۲۶ آذرماه ۹۳ در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسید.

  دستگیری شکارچی غیر مجاز در سفید‌کوه
مسئول پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا از دستگیری یک شکارچی خبر داد.به گزارش همشهری «خسرو بهلولی» گفت: یک شکارچی غیرمجاز، با اقدام سریع و به موقع محیط‌بانان پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه قبل از هر اقدامی دستگیر شد. وی افزود: با توجه به افزایش قابل‌توجه میزان جرایم مالی در نظر گرفته شده برای تخلفات صید و شکار و در نظر گرفتن مجازات سنگین برای شکارچیان غیر‌مجاز در قانون، افراد قبل از اقدام به این جرائم به عاقبت کار خود بیاندیشند و از ارتکاب به آن خودداری کنند. بهلولی گشت مستمر در پناهگاه حیات‌وحش و مناطق آزاد اطراف آن ادامه دارد و با هر گونه تخلف زیست‌محیطی با سرعت و جدیت برخوردخواهد شد.

  صیاد پرندگان در دام پلیس
شکارچی غیر مجاز ۳ قطعه پرنده در شهرستان دلفان دستگیر شد.به گزارش همشهری «قاسم دلفانی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست دلفان با اعلام این خبر گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دلفان در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی این شهرستان یک شکارچی غیر مجاز را دستگیر کردند.وی با بیان اینکه این شکارچی غیر مجاز به وسیله یک قبضه اسلحه شکاری مبادرت به شکار 3 قطعه پرنده کرده بود افزود: این شکارچی اقدام به شکار غیر مجاز 2 قطعه چکاوک و یک قطعه توکا کرد که نیروهای یگان حفاظت شهرستان پس از دستگیری از وی یک اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ کشف کردند.

 

انتهای پیام/

منبع: همشهری

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات