برای تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری باید زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهر فراهم شود و برای تحقق این امر نیاز است که مجموعه مدیریت شهری اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد...

برای تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری باید زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهر فراهم شود و برای تحقق این امر نیاز است که مجموعه مدیریت شهری اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد.«سیف الدین آشتیانی» منشی شورای اسلامی شهر خرم آباد در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این مطلب اظهار کرد: ایجاد جاذبه‌های گردشگری مانند احداث موزه‌ها و باغ‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند منجر به جذب و ماندگاری گردشگران شود. احداث برج‌هایی مانند برج دوقلو که در قالب مجتمع‌های تفریحی و گردشگری است می‌تواند یکی از مواردی باشد که به توسعه گردشگری کمک کند.آشتیانی افزود: افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد پارک‌هایی با تامین زیر‌ساخت‌های مورد نیاز هم از دیگر راهکارها و اقداماتی است که نقش موثری در جذب گردشگر دارد. همچنین فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند تامین آب آشامیدنی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی هم از دیگر موارد موثر در این زمینه است.وی تاکید کرد: یکی دیگر از زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور جذب گردشگر ایجاد هتل است؛ بنابراین باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود. زمانی که هتل و محل استراحتی برای مسافران و گردشگران وجود ندارد مسافران هم تمایلی برای ماندن ندارند.
عضو شورای اسلامی  شهر خرم‌آباد ادامه داد: توجه به مبلمان شهری مانند نوع ساخت و سازها، ایجاد فضایی شیک و به روز در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها ، تعبیه سطل‌های زباله مناسب، نصب نیمکت‌، ایجاد روشنایی مناسب در پارک‌ها و معابر می‌تواند تاثیر مطلوبی در جذب گردشگر داشته باشد.
 آشتیانی معتقد است؛ توجه به بافت‌های تاریخی و فرسوده و ایجاد جاذبه‌های گردشگری در این بافت‌ها هم از دیگر مواردی است که باید مد‌نظر مجموعه مدیریت شهری قرار بگیرد. اگر می‌خواهیم خرم‌آباد به مقصد گردشگری تبدیل شود نیاز است تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها با شهرداری تعامل مناسبی داشته باشند. وی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهایی که در حوزه صنعت گردشگری حرفی برای گفتن دارند از ظرفیت‌های موجود در آنها به خوبی استفاده شده است. در خرم‌آباد و سایر شهرهای این استان هم باید از تمامی ظرفیت‌های موجود و منابع استفاده کرد.
 
انتهای پیام/
منبع: همشهری
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات