همزمان با دهه فجر به همت بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان پلدختر، اولین بیمارستان صحرایی شهید هوشنگ الهیاری در منطقه سرابحمام برپا شد.

به گزارش لرستان خبر، یکی از نکات قابل توجه در اجرای این برنامه،عمق محرومیت منطقه و ضعف بنیه مالی مردم که نمی توانند برخی از خدمات پزشکی ودرمانی را دریافت کنند.

امروز دستان پزشکان مهربانی بر درد و زخم کهنه بیمارانی که سال های طولانی به دلیل نداشتن پول نتوانستند بیماری خود را مداوا کنند مرهمی بود که بسیج بانی آن شد.

بیمارستان صحرایی پلدختر

لبخند کوتاه مادر و پدربزرگی که پس از رفتن به پیش پزشک ،خستگی را از تن مسئولان برگزاری بیمارستان در می آورد.

کانون جامعه پزشکی بروجرد از قسمت های فعال این بیمارستان صحرایی بود که مسئولان برگزاری از همت وتلاش آنها قدردانی کردند.

بیمارستان صحرایی پلدختر

اقدام تحسین برانگیز پزشک لرستانی در این بیمارستان مورد توجه همگان قرار گرفت،قول مساعد دکتر رضویی متخصص زنان وزایمان به 50بیماری که در صورت نیاز به عمل جراحی در بیمارستان شفا به صورت رایگان کار درمان را انجام می دهد،اوج مهربانی و همدردی با مردمان محروم پلدختر و معمولان است.

بیمارستان صحرایی پلدختر

مجید جاوید احمدی متخصص کلیه مجاری وادراری از پزشکان بسیجی که در این برنامه شرکت می کند گفت: معاینه در مناطق محروم وخدمت به همنوعان حس خوشایندی بهم می دهد.

دکتر جاوید

وی بیان کرد:سلامتی برای تمام بیماران را آرزو داریم و وقتی بیمار با لبخند از پیش ما می رود ما هم خوشحال هستیم.

بیمارستان صحرایی پلدختر

این پزشک متخصص عنوان کرد:پوشیدن لباس بسیجی افتخاری است که در این راه ،سختی های مسافت بروجرد تا پلدختر را طی می کنم تا در بیمارستان صحرایی حضور پیدا کنم و کار درمانی انجام دهم.

عبدالوحید ملک آرا مدیر موسسه تامین درمان بسیجیان استان لرستان با بیان اینکه از سه ماه گذشته پیگیر راه اندازی بیمارستان صحرایی پلدختر بودیم اظهار داشت:بسیج جامعه پزشکی،شبکه بهداشت ودرمان،دانشگاه علوم پزشکی و موسسه درمان بسیجیان برای برپایی این بیمارستان پای کار آمدند و این چنین به نحو شایسته بیمارستان را برپا کردند.

بیمارستان صحرایی پلدختر

وی تصریح کرد:پیش بینی می شود تا روز پنجم و پایان کار بیمارستان ،10هزار نفر بتوانند از 30هزار نوع خدمت در این بیمارستان استفاده کنند .

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز با اشاره به برپایی این بیمارستان اظهار داشت:کار بیمارستان صحرایی شهید هوشنگ الهیاری در منطقه سرابحمام از 19تا لغایت 23بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

بیمارستان صحرایی پلدختر

دکتر ناصر بابایی با اشاره به فعالیت سه روزه این بیمارستان عنوان کرد:هزار و 800 بیمار جهت مداوای تخصصی و فوق تخصصی به بیمارستان مراجعه کردند .

وی تصریح کرد:در دو روز اول ،بیماران حدود 900 میلیون ریال خدمات رایگان دریافت کرده اند که پیش بینی می شود تا پایان کار بیمارستان حدود2تا3میلییارد ریال این میزان افزایش پیدا می کند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان پلدختر با اشاره به خدمات رسانی دندان پزشکی رایگان به هزار و 100 نفر تصریح کرد:پیش بینی ما در دو روز آینده این تعداد به 2هزار نفر افزایش پیدا کند.

بابایی ادامه داد:تا کنون 10بیمار در بیمارستان صحرایی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و حدود 2هزار نفر هم از خدمات آزمایشگاهی به صورت رایگان استفاده کرده اند.

بیمارستان صحرایی پلدختر

وی یادآورشد:بیمارانی که از این بیمارستان برای مداوا یا عمل جراحی به بیمارستان شهید رحیمی یا مراکز درمانی در تهران ارجاع می خورند به صورت رایگان مورد مداوا قرار گیرند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان پلدختر خاطر نشان کرد:در این بیمارستان خدماتی از قبیل ویزیت های تخصصی،اطفال،ارتوپدی،دندان پزشکی،داخلی،جراحی،آزمایشگاه،داروخانه،پانسمان وتزریقات به صورت رایگان انجام می گیرد.

بیمارستان صحرایی پلدختر

بابایی با انتقاد از عملکرد اطلاع رسانی صداوسیما در قبال اخباربیمارستان صحرایی گفت:با توجه به هجمه های بیگانگان بر علیه سپاه وبسیج و اقداماتی که این نهاد انقلابی ومردمی در راستای محرومیت زدایی در منطقه انجام می دهد،صداوسیما باید بهتر از این خدمات این بیمارستان را انعکاس می داد.

بیمارستان صحرایی پلدختر

وی با اشاره به حضور نماینده خبری صداوسیما برای پوشش اخبار افتتاحیه بیمارستان خاطر نشان کرد:حداقل صداوسیما می توانست پیش خبر افتتاح این بیمارستان را با حضور سدار توکلی جانشین فرمانده سپاه لرستان پخش کند و سپس به تهیه گزارش و پخش آن اقدام می کرد.

بیمارستان صحرایی پلدختر

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان پلدختر با تاکید براینکه پخش گزارش خبری بیمارستان صرفا برای اطلاع رسانی این اقدام بزرگ جهادی بود خاطر نشان کرد:وقتی بیمارستان جمع آوری شد،پخش این گزارش چه نفعی برای مردم دارد،ما می خواستیم با انعکاس به موقع اخبار این بیمارستان در شبکه افلاک،مردم را نسبت به این برنامه مطلع کنیم،هرچند شبکه بهداشت و درمان از روزهای قبل نسبت به راه اندازی این بیمارستان اطلاع رسانی لازم را انجام داده است.

بیمارستان صحرایی پلدختر

سرهنگ نبی‌اله شمس بیرانوند مسئول سازمان بسیج حامعه پزشکی لرستان  با اشاره به اینکه روزانه بیش از 40نوع خدمت در بیمارستان صحرایی به مردم داده می شود گفت:در این بیمارستان روزانه 22تا 25پزشک متخصص و فوق تخصص حضور پیدا خواهند کرد و به بیماران ارائه خدمت می کنند.

بیمارستان صحرایی پلدختر

وی بیان کرد:پیش بینی می شود روزانه هزار و 500 نفر به این بیمارستان مراجعه کنند و از خدمات پزشکی و درمانی آن استفاده کنند.

بیمارستان صحرایی پلدختر

 

وی یادآورشد:با توجه به اینکه استان لرستان از استان های حادثه خیز که بسیج جامعه پزشکی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی می تواند چادرهای درمانی را در هر نقطه از استان لرستان راه اندازی کند.

بیمارستان صحرایی پلدختر

گفتنی است ششمین بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی لرستان از 19لغایت 23بهمن ماه همزمان به دهه فجر در منطقه سرابحمام از توابع شهرستان پلدختر دایر است.

*علی صفر مرادی

 

انتهای پیام/

 

منبع : بیان روز

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات