معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تجهیز 33 درصدی اراضی استان به سامانه نوین آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، مهندس نامدار صیادی، اظهار کرد: استان دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که فقط 23 درصد آن به صورت آبی کشت می‌شود و این شاخص در سطح کشور 42 درصد است.

وی اضافه کرد: با وجودی که 11 درصد آب‌های سطحی در لرستان قرار دارد شاخص اراضی آبی استان حدود 19 درصد پایین‌تر از نورم کشوری است.

صیادی با بیان اینکه چالش اساسی بخش کشاورزی کشور و مخصوصاً لرستان آب است، افزود: بر همین اساس در تمامی اسناد بالادستی ازجمله سند چشم‌انداز، سیاست‌های جاری اقتصاد مقاومتی، سند آمایش و همچنین برنامه ششم توسعه بر موضوع افزایش بهره‌وری آب تأکید شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر از طریق ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری در کشور و استان، گام‌های مؤثری برداشته است به طوری که بیش از 14 هزار هکتار از اراضی آبی استان در عمر این دولت به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه راندمان آبیاری در این اراضی استان از 35 درصد آبیاری 42 هزار هکتار است، گفت: این مقدار معادل 24 درصد کل اراضی است که قابلیت تجهیز به سامانه‌های نوین آبیاری را دارند. صیادی خاطرنشان کرد: حدود 14 هزار هکتار این اراضی از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید انجام شده است و می‌توان گفت 33 درصد از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند.

 

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات