عتیاد بلایی است که زندگی، خانواده وآینده را با هم می سوزاند، فرصت ها را نابود می کند که یکی از دلایل روی آوردن به اعتیاد بیکاری است که افراد برای فرار از دغدغه ها و فشار بیکاری به سمت وسوی استفاده از مواد مخدر می روند.

به گزارش لرستان خبر، اعتیاد به مواد مخدر علل مختلفی دارد اما یکی از دلایل گرایش افراد به مواد مخدربیکاری است، به طوری که وقتی جوانان فرصت لازم برای ورود به بازار کار را ندارند با مشکلاتی از جمله اعتیاد درگیر می شوند.

 

 کم نیستند جوان تحصیل کرده ای که در به در به دنبال کار می گردند اما ناامید شده و گاهی به سمت و سوی استفاده از مواد، این بلای خانمان سوز می روند و علاوه بر خود خانواده را هم در این مشکلات درگیر می کنند.

اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی جامعه است که متاسفانه بدون توجه به سن و سال وارد می شود و فرد را بدون آگاهی از مضرات و خطرات تا هر جایی پیش می برد، کاهش سن اعتیاد تا زیر 15  سال را می توان ناآگاهی نوجوانان از این بلای خانمان سوز عنوان کرد.

 

در حالی که گفته می شود برخی از اعتیادها از تعارف دوستان تنها با یک پُک آغاز می شود اما دلایلی دیگری هم دخیل هستند تا فرد را گرفتار کنند که بیکاری یکی از دلایل اعتیاد است.

 

برخی از افراد بیکار برای رهایی از فشارها و مشکلات زندگی به سوی مواد مخدر می روند و استفاده از مواد مخدر را پناهگاهی برای رهایی از دغدغه ها می دانند و یک عمر زندگی خود را دود می کنند.

 

اعتیاد سبب طلاق، سرقت، افسردگی، خودکشی، فروپاشی خانواده، فشارهای روانی می شود که با توجه به وضعیت بیکاری متاسفانه اعتیاد هم افزایش یافته و روز به روز مواد مخدر جدیدی وارد بازار شده که استفاده از آنها خطرات زیادی را به دنبال دارد.

Image result for ‫اعتیاد جوانان‬‎

این روزها جوانان در انتظار شغل مناسب هستند، جوانانی که سالها تحصیل در دانشگاه را به امید یافتن شغل سپری کردند اما نبود شغل و سالها دربه دری برای پیدا کردن کار سبب می شود تا ازدواج آنها نیز به تاخیر بیفتد و همین باعث بالا رفتن سن ازدواج هم می شود.

 

بیکاری و آمار جوانان بیکار نگران کننده است، با توجه به این که 37 درصد صنایع استان در بروجرد وجود دارد اما متاسفانه حدود 60 درصد این صنایع تعطیل و مابقی با نیمی از ظرفیت کار می کنند و هر ساله تعداد زیادی از جوانان مشغول به کار اخراج می شوند و همین بیکاری ممکن است عاملی برای اعتیاد باشد.

 

سرهنگ "علیرضا دلیری" فرمانده انتظامی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: بیکاری یکی از مولفه های گرایش افراد به اعتیاد است اما دلایل دیگری هم سبب می شود تا فرد معتاد شود.

 

وی اضافه کرد: بیشترین معتادین بین سن 20 تا 35 سالگی هستند که نشان می دهد اعتیاد بیشتر در کمین جوانان است اما متاسفانه اعتیاد در سنین پایین و در بین دانش آموزان هم مشاهده می شود که گاهی اعتیاد به کمتر از 15 سال هم می رسد.

Image result for ‫دلیری بروجرد‬‎

به گفته وی بسیاری از افراد بیکاری که معتاد می شوند به دلیل فشارهای فراوان ومشکلات است که به دنبال راهی برای فرار از این موضوع هستند و در نهایت استفاده از مواد مخدر را انتخاب می کند و معتاد می شود.

 

دلیری اظهار داشت: نداشتن اعتماد به نفس، کمرنگ شدن اعتقادات دینی، نداشتن مهارت اجتماعی در ایجاد اعتیاد موثر هستند و نیاز است برای دور شدن جوانان از اعتیاد اقدامات موثری انجام شود و جوانان را از خطرات و آسیب های آن آگاه کرد.

 

به گزارش بازتاب بروجرد نیاز است برای کاهش اعتیاد و جلوگیری از ورود نوجوانان و جوانان به اعتیاد اقدامات موثری انجام شود.

 

انتهای پیام/ 

منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات