نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: برخی افراد به‌محض دریافت تسهیلات از بانک‌ها اقدام به خرید ماشین شاسی‌بلند و خانه در استان‌های دیگر می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی عصر امروز در همایش ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی لرستان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: بدون تردید اسلام دارای نظام‌های سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و تربیتی است وکسی نمی‌تواند آن را انکار کند که اسلام از نظام اقتصادی بی‌بهره است.

 وی با تأکید بر اینکه بیشتر ابواب فقهی کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه درزمینهٔ اقتصاد است، افزود: تمامی علما واقف‌اند بهترین کتاب‌ها درزمینهٔ اقتصاد در حوزه‌های علمیه نوشته‌شده است و در اینکه اسلام دارای یک نظام اقتصادی است تردیدی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه پیاده کردن نظام اقتصادی اسلام سبب استقلال کشور اسلامی می‌شود، عنوان کرد:نظام اقتصادی اسلام سبب اقتدار کشورهای اسلامی می‌شود.

وی به یکه‌تازی غرب در بحث اقتصاد اشاره کرد و گفت: اقتصاد اسلامی اقتدار کشورهای اسلامی را تضمین می‌کند زیرا پشتوانه اقتدار مسائل اقتصادی و معیشتی است و عدم استقلال اقتصادی  مشکلات معیشتی در جامعه به وجود می‌آورد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه حفظ استقلال و اقتدار، عزت اسلامی و دوری از ذلت در سایه پیاده کردن نظام اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اینکه نظام اقتصاد اسلامی در قالب اقتصاد مقاومتی بخواهد در جامعه پیاده شود نیازمند وصول و لوازمی است که اگر تحقق پیدا نکند اقتصاد مقاومتی نیز محقق نمی‌شود.

وی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را به وجود آوردن یکسری مسائل در درون  کشور دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از سال 90 توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و اصول و مبنای این برنامه باید محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه لازمه اقتصاد مقاومتی ایجاد باور و روحیه مقاومتی و جهادی است، افزود: روحیه مقاومتی و انقلابی در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار است وکسی می‌تواند وارد اقتصاد مقاومتی شود که دارای روحیه جهادی و انقلابی باشد و اقتصاد مقاومتی را با مدیریت انقلابی و جهادی می‌توان عملی کرد.

وی لازمه اقتصاد مقاومتی را قطع نگاه از بیگانگان دانست و عنوان کرد: تا وقتی‌که نگاهمان به بیگانگان باشد اقتصاد مقاومتی عملیاتی نمی‌شود.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: تسهیلاتی که تاکنون پرداخت‌شده واقعاً پول کلانی بوده است که اکنون باید لرستان به گلستان تبدیل می‌شد و این در حالی است که افراد به‌محض دریافت تسهیلات از بانک‌ها اقدام به خرید ماشین شاسی‌بلند و خانه در استان‌های دیگر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است، گفت: هیچ نوع محصولی در کشور وجود ندارد مگر اینکه در لرستان عملی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یکی از لوازم اساسی و مهم اقتصاد مقاومتی را پرهیز از فساد، تبعیض و اسراف دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از لوازم اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر اقتصاد دانش‌بنیان است که امروزه علم در اقتصاد بهره‌وری و تولید را بالا می‌آورد وسبب کاهش هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهل عملی و علمی مهم‌ترین مانع برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اولین پیامد جهل علمی و عملی این است که سبب ناسپاسی و کفران نعمت می‌شود.

آیت الله میرعمادی با تأکید بر اینکه جهل علمی و عملی سبب غرور می‌شود، اظهار داشت: جهل علمی و عملی سو مدیریت است که سرمایه را به هدر داده و نمی‌تواند از آن‌ها به‌خوبی استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات