با گذشت 5 ماه از سال تحصیلی؛

با گذشت پنج ماه از سال تحصیلی اما داستان کمک به مدرسه ادامه دارد و برخی از مدارس بروجرد با توزیع پاکت هایی در بین دانش آموزان اعلام می کنند که همه باید مبلغی را برای کمک به مدرسه بیاورند.

به گزارش لرستان خبر، کمک به مدرسه داستانی است که در طول سال تحصیلی ادامه دارد و این مسئله نه تنها در زمان ثبت نام بلکه تا آخر سال تکرار می شود و دانش آموزان به اجبار باید به مدرسه کمک کنند.

 

گرچه نام این کمک ها را اختیاری گذاشته اما برخی از مدیران مدارس علاوه بر تعیین مبلغ مورد نظر و دادن پاکت به دانش آموزان، کمک به مدرسه را اجباری انجام می دهند و در این میان نظارت ها ضعیف است.

 

با توجه به گذشت پنج ماه از سال تحصیلی اما باز هم برخی از مدیران مدارس بروجرد پاکت های خالی را تحویل دانش آموزان می دهند و با تعیین مبلغ مورد نظر به آنها اجبار می کنند که ظرف چند روز پاکتها را با پول به مدرسه بیاورند.

 

این در حالی است که تعدادی از مدیران هر روز بر سر کلاسها حاضر شده و نام دانش آموزان را یک به یک می خوانند و دانش آموزانی که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند کمک کنند نامشان بلند در کلاس خوانده می شود.

 

این مسئله سبب شده تا برخی از دانش آموزان به هنگام رفتن به مدرسه دچار استرس شوند چرا که به هنگام خواندن نام آنها خجالت می کشند.

 

متاسفانه کمک به مدرسه به موضوعی تبدیل شده که دانش آموزانی که کمک مالی به مدرسه کنند به عنوان الگو برای سایر دانش آموزان معرفی می شوند.

گرچه تا کنون گفته شده کمک اجباری به مدرسه ممنوع است اما مدیران تعدادی از مدارس این برنامه را به راحتی انجام می دهند و به دلیل نبود نظارت های کافی جلوی این مشکل تا کنون گرفته نشده است.

 

"جمشید ابوالفتحی" رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: دریافت هر گونه وجه نقد به عنوان کمک به مدرسه کاملا ممنوع است و با مدیران این گونه مدارس به شدت برخورد می شود.

 

وی اضافه کرد: در مدارس دولتی هیچ گونه مبلغی نباید از دانش آموزان گرفته شود و تنها در صورتی که مصوبه انجمن اولیا و مربیان در راستای کمک به مدرسه باشد می توانند قبوضی را ارائه دهند اما اجباری نیست و هر دانش آموزی که تمایل داشته باشد مبلغی را به عنوان کمک به مدرسه پرداخت کند.

 

به گفته وی این ممنوعیت بارها از طریق رسانه ها، جلسات با مدیران و بخشنامه ها اعلام شده و اولیای دانش آموزان در صورت مشاهده دریافت این گونه وجه ها توسط مدیران به صورت اجباری سریعا به اداره آموزش و پرورش اطلاع دهند.

 

ابوالفتحی اظهار داشت: در مدارس غیر دولتی هم مدیران مدارس بجز شهریه، حق دریافت مبلغ به عنوان کمک به مدرسه را ندارند.

 

وی توزیع پاکت در مدارس را غیر قانونی خواند و افزود: اجباری در کمک به مدارس نیست و هر دانش آموزی که تمایل داشته باشد می تواند هر چه در توان دارد را کمک کند.

 

به گزارش بازتاب بروجرد تعدادی از مدارس بروجرد با گذشت چند ماه از سال تحصیلی با توزیع پاکت های خالی و تعیین مبلغ از دانش آموزان درخواست دارند تا مبالغی را برای پاس کردن چک مدرسه پرداخت کنند که نیاز است نظارت های بیشتری در این راستا صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: بازتاب بروجرد

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات