مسئول بسیج سازندگی استان لرستان:

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان گفت: سالانه ۵۲ هزار نیروی جهادی در راستای کارهای فرهنگی، اجتماعی و آشنایی با مشاغل و حرفه‌های گوناگون به مناطق محروم استان لرستان کمک می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، سرهنگ علی بیرانوند ظهر امروز در جلسه کارگروه استانی هماهنگی پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح‌های بسیج سازندگی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: موضوعاتی که بسیج سازندگی بعد از تأسیس به دنبال آنها است بیش از بحث اجرا و ساخت پروژه‌ها است.

وی افزود: فرهنگ جهادی به عنوان یک ارزش انقلابی باید در تمام تشکیلات و سازمان های دولتی، نظامی و اداراتی که وظیفه و رسالت انقلابی دارند جاری شود و این فرهنگ  فراموش نشود.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان عنوان کرد: بسیج سازندگی استان لرستان 52 هزار نفر نیروی جهادی دارد که در سال برنامه‌ریزی می‌کند تا این نیروها در عرصه‌های جهادی فعالیت داشته باشند که هر سال این 52 هزار نفر در راستای کارهای فرهنگی، اجتماعی و آشنایی با مشاغل و حرفه‌های گوناگون کمک می‌کنند.

وی هدف از حرکت‌های جهادی را کمک به مردم مناطق محروم و دولت دانست و بیان کرد: با انجام این حرکت‌های جهادی دولت می‌تواند هزینه‌های کمتری متحمل و خدمات بیشتری  به مردم مناطق محروم ارائه کند.

بیرانوند خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی لرستان یک تفاهم نامه با آبخیزداری دارد که 30 درصد زیر فهرست بهای سال می‌خواهد پروژه‌های آبخیزداری را انجام دهد.

وی گفت؛ بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست بلکه در جاهایی که بخش خصوصی رغبت برای ورود ندارد  برای کاهش هزینه‌های دولت به این عرصه‌ها وارد می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان در راستای حرکت‌های جهادی، بسیج سازندگی استان دو ستاد  تشکیل داد و امسال در ستاد طرح هجرت 3  برنامه‌ریزی شد تا با کمک سه هزار و 500 نفر 165 مدرسه رنگ آمیزی شود که  سال آینده نیز بحث طرح هجرت 3 دنبال می‌شود.

وی به ساخت هفت مدرسه توسط بسیج سازندگی لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: امسال در بخش پزشکی، بهداشت و سلامت حرکت‌های جهادی انجام و سه بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان برپا شد و این صورتی است که هزینه‌های که متحمل شدند اگر به روش سازمانی بود اصلاً قابل اجرا نبود.

بیرانوند با بیان اینکه فعالیت‌های بسیاری در مناطق محروم استان انجام شده است،  افزود: سال گذشته برای انجام فعالیت‌های 52 هزار نفر نیروی جهادی  500 میلیون پول از سازمان بسیج اخذ شد و دو میلیارد تومان نیز خارج از استان برای 150 پروژه خارج تأمین شد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت‌های جهادی باید هدفمند شوند، عنوان کرد: در قانون به صراحت مطرح شده است که که سازمان برنامه بودجه می‌تواند بخشی از ردیف‌های اعتباری را به بسیج بدهد تا این حرکت ها را پشتیبانی و هدایت کند.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان  بیان کرد: هر سازمانی می‌تواند بخشی از پروژه‌های مناطق محروم خود را به شکل قانون‌مند به بسیج سازندگی اختصاص دهد تا بسیج سازندگی نیز  حرکت‌های جهادی را به آن مسیر هدایت کند.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات