اخبار کوتاه استان لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۲ شهرک صنعتی دورود و سلسله سال آینده گازرسانی می‌شوند.

به گزارش لرستان خبر، بختیار رازانی در جلسه کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی لرستان اظهار داشت: گاز ازجمله زیرساخت‌های ضروری برای استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی بوده که تاکنون 16 شهرک در لرستان دارای گازرسانی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: از شرکت گاز استان خواستار تسریع در گازرسانی به سایر شهرک‌های فاقد گاز ازجمله شهرک‌های صنعتی شماره دو دورود، پلدختر، کوهدشت،سلسله و شماره دو بروجرد به ترتیب برای سرمایه‌گذاری و اشتغال سرمایه‌گذاران شدیم.

وی با بیان اینکه در این کارگروه مقرر شد سال آینده دو شهرک صنعتی شماره دو دورود و سلسله گازدار شوند، بیان کرد: خوشبختانه شرکت گاز استان آماده همکاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم گازرسانی در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

پرواز بالگرد اورژانس هوایی لرستان برای نجات جان مادر باردار

محمدرضا فتحی پور مسئول روابط عمومی اورژانس 115 لرستان اظهار داشت: امروز در تماس تلفنی با مرکز اورژانس شهرستان الیگودرز مبنی  بر نیاز مادر باردار  21 ساله در روستای چال طلا دره کایید الیگودرز به‌علت صعب‌العبور بودن و عدم دسترسی  راه  زمینی، با هماهنگی مرکز EOCدانشگاه علوم پزشکی  لرستان و اورژانس هوایی استان بالگرد اورژانس هوایی الیگودرز به منطقه اعزام و پرسنل پروازی با مراقبت‌های پزشکی لازم بیمار را به بیمارستان تخصصی شهید ولیان الیگودرز منتقل کردند.

فرسایش 15 تنی خاک در استان لرستان

 عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه که به‌منظور برنامه‌ریزی هفته منابع طبیعی برگزار شد اظهار داشت منابع طبیعی یعنی حفظ، اصلاح، احیاء، توسعه و بهره‌برداری از سطح کل اراضی و در این راستا ضروری است که با تعامل بین معاونت بهبود تولیدات دامی، معاونت تولیدات گیاهی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی در عرصه‌های منابع طبیعی جهت توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت در اراضی دیم کارهای زیربنایی انجام و با توجه به ظرفیت استان لازم است بیشتر تلاش شود.

وی افزود: استان لرستان دارای میانگین 450 میلیمتر بارندگی، وضعیت خاک بسیار عالی، روان آب‌های مناسب، دارای اقلیم خوب و دمای عالی است و متناسب با این شرایط اقلیمی باید بهره‌برداری مناسب از عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی داشته باشیم در همه جای استان امکان بهره‌برداری مناسب وجود دارد و با توجه به وجود 1.2 میلیون هکتار جنگل در استان نباید عرصه‌ای داشته باشیم که بهره‌برداری از آن انجام نگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: فرسایش خاک در یک سال و در هر هکتار در کشور 24 تن و در لرستان 15 تن است اما این میزان فرسایش در سطح جهان‌بینی چهار تا هشت تن اعلام شده است.

وی به لزوم حفظ منابع طبیعی با مشارکت مردم و بافرهنگ سازی تأکید و بیان کرد: کشورهایی که بالای هشت  تن در هکتار در طول یک سال فرسایش خاک داشته باشند توسعه‌نیافته تلقی می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات