رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل ۶ ایستگاه پمپاژ آب در لرستان نیاز است که تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این زمینه تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش لرستان خبر، عبدالرضا بازدار عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی لرستان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سطح  چهار هزار و 575 هکتار از اراضی استان است که در 11 ماه نخست امسال چهار هزار و 544 هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکنون به 99 درصد از تعهد خود در راستای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سال 95 عمل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: امسال 27 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران توسط سازمان جهاد کشاورزی لرستان پرداخت شده است و این درحالی است که در راستای پرداخت مطالبات سال‌های گذشته پیمانکاران نیز قول‌های مساعدی داده شده است.

وی بیان کرد: اصلاح شبکه‌های فرعی سدها در سطح 14 هزار و 744 هکتار از اراضی استان در دو سال از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی لرستان است و علی‌رغم اینکه چهار سد در استان ساخته شده تا امسال هیچ کاری روی شبکه های فرعی انجام نشده بود و به عبارتی استان لرستان در زمینه اصلاح شبکه‌های فرعی سدها از استان‌های دیگر بسیار عقب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: امسال چهار هزار و 870 هکتار از اراضی استان لرستان برای اصلاح شبکه‌های فرعی به پیمان گذاشته شد که تا به حال در این راستا 21 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شش ایستگاه پمپاژ آب در استان لرستان در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها برای تکمیل به 13 میلیار تومان اعتبار نیاز دارند که در موافقت نامه سال 95 حدود هشت میلیارد تومان اعتبار برای آن ها در نظر گرفته شد که تاکنون  یک میلیارد و 200 میلیون تومان در این زمینه تخصیص پیدا کرده است.

بازدار اظهار داشت: شش ایستگاه پمپاژ ذکر شده بین 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این در حالی است که پیمانکاران این ایستگاه‌ها برای دریافت طلب خود روزانه به ما مراجعه می‌کنند بنابراین درصورتی که منابع مورد نیاز تخصیص داده شود تا خرداد ماه سال آینده چهار ایستگاه را تحویل می‌دهیم.

وی افزود: با راه‌اندازی شش ایستگاه پمپاژ سه هزار و 450 هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل می‌شود و 10 هزار تن به ارزش محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در سطح استان 55 مرکز خدمات جهاد کشاورزی وجود دارد که در آن ها حدود 545 کارشناس کشاورزی مشغول به کار هستند.

وی به وجود 110 هزار بهره‌بردار کشاورزی در لرستان اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات جهاد کشاورزی باید به امکانات خودرویی، نرم‌افزارها و دیگر امکانات تجهیز شود.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات