عضو عالی نظام پرستاری کشور:

عضو عالی نظام پرستاری کشور گفت:تاکنون10ماه که پرستاران کارانه دریافت نکرده اند و تبدیل وضعیت شرکتی کارکنان پرستاری از مسائل ومشکلات لرستان که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده حل شود.

به گزارش لرستان خبر، کامران سیفی پور عضو عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه به تعداد کافی نیروی فعال پرستار در لرستان داریم اظهار داشت:در استان 3هزار کارشناس پرستاری و یکصد نفر عضو هیئت علمی با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری شاغل در مراکز درمانی،آموزشی و دانشکده های پرستاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما پرداختی به صورت کارانه نداریم بلکه مبتنی بر عملکرد است بیان کرد: عدم پرداخت کارانه مشکل کشوری ومنحصر به لرستان نیست به دلیل بدهی بیمه ها تا کنون این مشکل برطرف نشده است.

سیفی پور با اشاره به اینکه تا کنون 10ماه کارانه و7ماه اضافه کار کارکنان پرستاری لرستان پرداخت نشده است افزود:حداکثر پرداختی ماهانه یک پرستار علی رغم حساسیت و سختی کار،بیست تا بیست وپنج میلیون ریال است.

عضو عالی نظام پرستاری کشور با انتقاد از میزان پرداختی ها به پرستاران عنوان کرد:در پرداختی ها باید با سایر همکاران بیمارستانی و گروه های درمانی قیاس داشته باشیم .

 

وی ادامه داد:درآمد بیمارستان ها کجا هزینه می شود و وقتی هزینه های آن را کم کردیم ،آنوقت خواهید دید که این پرداخت ها عادلانه نیست.

سیفی پور تصریح کرد:در پرداختی ها نسبت به تخصص ها وگروه های درمانی ،عدالتی وجود ندارد،هرچند ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان برای رفع این دغدغه تلاش هایی داشته اند ولی تاکنون مسئله تساوی در پرداخت ها محقق نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه نظام تحول سلامت خدمات زیادی به مردم داده است گفت:این خدمات و تلاش ها مرهون زحمات پرستاران که در کنار پزشکان به مردم خدمات رسانی می شود ولی در حوزه پرداختی ها،کارکنان پرستاری رضایت چندانی ندارند.

پرستاری

سیفی پور با تاکید بر اینکه آمار درستی از اعلام نیاز نیروهای پرستاری وبالینی در استان وجود ندارد یادآورشد:امروز مشکل جذب 160نفرنیروی شرکتی پرستاری که شاید حتی آمار آنها بیش از این باشد را در استان داریم که این افراد دارای امنیت شغلی وحقوقی نیستند.

وی ادامه داد:با پیگیری ها ورایزنی هایی که داشته ایم امیدواریم از طریق حوزه مدیریت منابع انسانی این مسئله هم حل شود.

انتهای پیام/

منبع: بیان روز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات