با توجه به اهمیت کتاب و مطالعه، در شهر ویسیان جایی برای استقرار کتابخانه وجود ندارد.

به گزارش لرستان خبر، کتاب مجموعه ای از اطلاعات درمورد یک فرد، یک جسم یا ... است که در صفحاتی کاغذی نوشته یا چاپ می شود. کتابخانه باب دانایی است و دانایی توانایی است برای کسب پیروزی، سعادت و افتخار.

کتابخانه عمومی، کتابخانه ای است برای تمام اقشار، بدون در نظر گرفتن سن و تحصیلات که می تواند با گذاشتن منابع مناسب در دسترس کاربر، فرهنگ مطالعه را در جامعه نهادینه کند.

خدمات عمومی کتابخانه های عمومی به کودکان و نوجوانان، بسیار گسترده است. یک کتابخانه عمومی می تواند علاوه بر امانت کتاب و در اختیار گذاشتن نشریات قدم را فراتر بگذارد و به ارائه خدمات گوناگونی از جمله تشکیل کلاس های مختلف آموزشی، برگزاری جلسات قصه گویی و یا نمایش، تفریحات ورزشی و بازی های فکری که در سکوت و آرمش قابل انجام باشد، پاسخگویی به سؤالات تحقیقی دانش‌آموزان، برپایی کلاس های آموزش کتابداری و استفاده از کتابخانه، برپایی جلسات نقد و تفسیر کتاب های داستانی و غیر داستانی، برپایی نمایشگاه های مختلف، برپایی بازی های سنتی،ارائه خدمات به کودکان با نیازهای ویژه و برپایی کلاس های روان شناسی بپردازد.

در نتیجه وجود کتابخانه ها موجب بالا بردن سطح علمی افراد می شود و تاثیر بسزایی در پیشرفت یک جامعه دارد.

 

ویسیان کتابخانه ای ندارد

متاسفانه با گذشت 7 سال از شهرستان شدن چگنی، ویسیان که یکی از شهرهای این شهرستان است تا کنون کتابخانه ای در خود ندارد.

 نداشتن کتابخانه در این شهر موجب پایین آمدن سطح مطالعه افراد می شود زیرا آنها دسترسی به کتاب ندارند.

شرط استقرار کتابخانه در ویسیان مهیا شدن جا و مکان مناسب است

صالح کشوری بخشدار ویسیان در گفتگو با خبرچگنی، در خصوص استقرار کتابخانه عمومی شهر ویسیان گفت: با توجه به اینکه کتابخانه عمومی در شهر ویسیان وجود ندارد لذا با هماهنگی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان چگنی، استقرار کتابخانه در این شهر قابل انجام و شرط استقرار آن، داشتن فضا و مکان مناسب است.

وی افزود: این بخشداری طی نامه ای از شورای شهر ویسیان درخواست تامین فضای لازم را داشته که با اعلام آمادگی و تامین فضا از طرف شورای این شهر، مستندات جهت استقرار کتابخانه به اداره کتابخانه های شهرستان چگنی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرچگنی، حال با توجه به اینکه کتابخانه خود باعث تشویق افراد به مطالعه و بالا بردن سطح علمی آنها و در نهایت پیشرفت شهرستان چگنی می‌شود باید مسئولین مربوطه اقدامات لازم را برای مهیا کردن مکانی مناسب انجام دهند تا در این شهر کتابخانه مستقر شود.

ویسیان به عنوان یک شهر کاستی هایی دارد که باید با برطرف کردن آنها، در جهت رفاه حال شهروندان اقدام شود.

شهرستان چگنی شهرستانی محروم است که باید توجه بیشتری به آن شود و لازمه آن توسعه و پیشرفت شهر سراب دوره به عنوان مرکز شهرستان و همچنین شهر ویسیان است.

امید است در جهت استقرار کتابخانه ویسیان اقدامات مناسب صورت گیرد تا شهروندان ویسیانی و روستاهای اطراف بتوانند از این مکان در جهت افزایش اندوخته های علمی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرچگنی

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات