معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: 990 طرح در زمینه تخریب و بازسازی مدارس در مناطق مختلف کشور در دست اجراست.

به گزارش لرستان خبر، محمدتقی نظرپور در جمع خبرنگاران گچساران افزود: در حال حاضر 114 مدرسه کپری در استان‌های آذربایجان، خوزستان، سیستان بلوچستان، کرمان، گیلان، لرستان و هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی بیان کرد: 990 طرح در زمینه تخریب و بازسازی مدارس در مناطق مختلف کشور در دست اجراست.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: این تعداد طرح در قالب 7700 کلاس درس در دست اجراست.

نظرپور عنوان کرد: این طرح ها در یک میلیون و 100 متر مربع زمین در حال ساخت است.

وی گفت: 5388طرح در قالب 25 هزارو 480 کلاس درس در کشور هم اکنون در دست اجراست.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: این طرح ها در چهار میلیون و 851 هزار و 560 متر مربع زمین ساخته می شود.

نظرپور بیان کرد: از این تعداد طرح‌های در دست اجرا 4230 مورد در قالب 17 هزارو 143 کلاس درس با زیر بنای سه میلیون و 600 هزار متر مربع در بخش دولتی مردمی و مشارکتی است.

وی افزود: 183 طرح در قالب یکهزار و 267 کلاس درس در زمینه مقاوم سازی است.

احداث 6241 طرح آموزشی در دولت یازدهم

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین در نشست بررسی مشکلات مدارس شهرستان باشت گفت: دولت یازدهم  توانسته 6241 طرح آموزشی را در مساحتی بیش از پنج میلیون متر مربع  درکشور احداث کند.

نظرپور افزود: 30 درصد از اعتبارات سال جاری نوسازی مدارس کشور در بخش های تعمیر، تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس تخصیص یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: ازاعتبار سال جاری 8530 میلیارد ریال از محل بودجه های ملی و استانی برای نوسازی، تجهیز، تعمیر و توسعه مدارس کشور تصویب شده است.

نظرپور عنوان کرد: از این میزان اعتبار یک هزار و 170 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

وی گفت: این مقدار اعتبار تخصیص داده شده متاسفانه پاسخگوی زیرساخت های آموزشی در کشور نخواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: از بودجه های متفرقه سالجاری نیز7190 میلیارد ریال به مدارس کشور تصویب شده که از این میزان اعتبارنیز 3560 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

نظرپور بیان کرد: باید تلاش شود تا طراحی های فضاهای آموزشی متناسب با فرهنگ بومی منطقه انجام شود.

 وی افزود: در طراحی های فضاهای آموزشی ایجاد انگیزه و نشاط در دانش آموزان بسیار موثر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات