نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: سطح علمی و صلاحیت حرفه‌ای وکلای استان لرستان ارتقاء یابد.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز وکیل که در هتل جهانگردی خرم‌آباد برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه (س) را اولین شهیده راه ولایت دانست و اظهار داشت: صدیقه بودن نام حضرت زهرا (س) به این معنا است که آن حضرت خدا، پیامبر اکرم (ص) و امامش را تصدیق کرده است.

وی افزود: ما باید از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیریم و پیامبر (ص)، ایمان به ولایت و ولایت‌پذیری را تصدیق کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه ما باید از زندگی حضرت زهرا (س) درس بگیریم، عنوان کرد: یکی از اهداف حضرت فاطمه (س) مبارزه برای احقاق حق و اجرای عدالت بود که در این راه هم ایستادگی کرد و به شهادت رسید.

وی بابیان اینکه هدف کانون وکلا چیزی جز اجرای حق و عدالت نیست، بیان کرد: عدالت و حق مقدس است و انسان‌های مقدسی را می‌طلبد که بتوانند حق را اجرا کنند.

آیت‌الله میرعمادی وکالت را بالی از بال عدالت دانست و گفت: کسی که توانایی ندارد حق خود را بگیرد و قدرت استدلال ندارد می‌تواند یک فرد امین و عادل را برای گرفتن حق خود انتخاب کند.

وی مهم‌ترین کار یک وکیل را امانت و عدالت دانست و تصریح کرد: وکالت سه ریشه دارد که ریشه نخست آن علم، تخصص و آگاهی به قوانین است، ریشه دوم آن عدالت است که فرد باید عادل باشد و ریشه سوم نیز امانت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه وکلا امین مردم هستند، خاطرنشان کرد: ازآنجاکه وکیل به دنبال اجرای عدالت است مسئولیت بسیار سنگینی دارد.

وی اظهار داشت: وکلا مسئولیت خدایی دارند چراکه یکی از صفات برجسته خداوند وکیل است ازاین‌جهت وکیلی هم که این شغل را انتخاب می‌کند می‌خواهد کار خدایی انجام دهد.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه امروز استقلال وکلا مورد تائید و توجه قرارگرفته است، افزود: استقلال وکلا خیلی می‌تواند در تقویت حق و عدالت مؤثر باشد چون شهامت در سایه استقلال به وجود می‌آید.

وی به لزوم ارتقاء سطح علمی و صلاحیت حرفه‌ای وکلا تأکید و عنوان کرد: برای بالا بردن سطح علمی و صلاحیت حرفه‌ای وکلا باید برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شود چون مسئولیت وکلا بسیار سنگین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه امروز هرکسی از علم و دانش  بیشتری برخوردار باشد موفق‌تر است بیان کرد: لازم است وکلا ازنظر علمی، دانش خود را ارتقاء دهند.

وی گفت: کانون وکلای استان باید فرهنگ استفاده از وکیل را در جامعه ترویج کند تا هر شخصی احساس کند که باید از توانمندی وکیل استفاده کند بنابراین در امر وکالت باید آن‌قدر فرهنگ‌سازی شود که شخصی که به مقام قضایی مراجعه می‌کند بدون مشورت وکیل اقدامی انجام ندهد.

 آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: ازآنجاکه در جامعه ما هنوز فرهنگ استفاده از وکیل جا نیفتاده است این موضوع را باید در جامعه نهادینه کنیم که این نیز به عملکرد وکلا بستگی دارد.

وی افزود: یک بخش از این نهادینه شدن مربوط به عمل وکلا است و اگر یک وکیل به‌ناحق بودن یک پرونده آگاهی دارند نباید آن را قبول کند و اگر در جریان رسیدگی یک پرونده حق را تشخیص داد،حق را اعلام کند پس اگر این کار را انجام داد وکیل مدافع حق می‌شود نه وکیل مدافع افراد سرمایه‌دار و شیاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: یکی از کارهایی که یک وکیل باید به آن توجه داشته باشد این است که در جامعه ثابت کند که مدافع حق است.

وی در رابطه با ساماندهی حق‌الوکاله و تعرفه وکالت بیان کرد: ازآنجاکه برخی از افراد ازنظر مالی گرفتاری دارند می‌طلبد یک وکیل برای چنین افرادی کاری کند که بدون مشورت اقدامی نکند نه اینکه فقط وکیل عده‌ای خاص باشد.

آیت‌الله میرعمادی در رابطه با ساخت زائرسرای مردم لرستان در مشهد مقدس نیز گفت: این زائرسرا در 500 مترمربع و در 9 طبقه در حال ساخت است به‌طوری‌که هم‌اکنون اسکلت 9 طبقه ساخته‌شده است بنابراین از کانون وکلای استان درخواست می‌شود که برای ساخت این زائرسرا حمایت‌های لازم را به عمل آورد و در ساخت این کار خیر سهیم باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات