مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان:

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت:۱۱۸ نقطه حادثه خیر در محورهای اصلی و شریانی استان لرستان شناسایی‌شده که ۴۲ نقطه از آن پرخطر است.

به گزارش لرستان خبر، علی زندی فر شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران  این شهرستان با اشاره به اینکه منطقه طالقان یکی از مناطق پرخطر محورهای استان لرستان است، اظهار داشت: هم اکنون در رابطه با روشنایی این محور با پیمانکار عقد قرارداد شده که تا یک ماه آینده کار روشنایی آن به اتمام می‌رسد.

وی بابیان اینکه تعریض محور طالقان به‌وسیله امکانات راهداری استان در دست اقدام است افزود: روکش آسفالت این منطقه در صورت مساعد بودن هوا انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان پر تلفات ترین محورهای استان را محور خرم‌آباد - بروجرد و خرم‌آباد - پلدختر دانست و عنوان کرد: همچنین پرترددترین محورهای استان محور چالانچولان - دورود- بروجرد و محور آزادراه خرم‌آباد - پل زال است.

وی بیان کرد: تعداد تلفات جاده‌ای برون‌شهری و روستایی استان لرستان طی 10 ماهه اخیر 332 نفر بوده است.

زندی فر در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در محور خرم‌آباد - پلدختر گفت: در این محور اقداماتی از قبیل لکه‌گیری، به روزرسانی روشنایی موجود، احیا خط‌کشی، ایمن‌سازی پرتگاه‌های محور، آشکارسازی مناطق پرخطر، بروز رسانی و تعمیر کلیه چراغ‌های چشمک‌زن منصوبه در محور و آشکارسازی گاردریل‌های محور انجام‌شده و این در حالی است که اقدامات ذکرشده و دیگر اقدامات برای تمامی محورهای شریانی واصلی استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار و به‌صورت آزمایشی اجرای بتن غلطکی  در محور بروجرد - خرم‌آباد انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سطح کشور اجرای خط سرد  دو جزیی در راه‌های استان لرستان اجرا می‌شود که در این راستا اکنون در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلات استان در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای  فرسودگی ناوگان مسافربری و باربری، ناکافی بودن مراکز خدماتی در راه‌ها، فرسوده بودن ماشین‌آلات راهداری، عدم استفاده از فن‌آوری‌های نوین در حوزه نگهداری راه‌ها و نبود پایانه‌های مسافری مناسب در استان و به ویژه در شهر خرم‌آباد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت راه‌های استان 15 هزار میلیارد تومان است، اظهارداشت: برابر استانداردهای جهانی هر راهی که به بهره‌برداری می‌رسد باید بین 3 تا 5 درصد هزینه ساخت آن در راستای نگهداری راه هزینه شود و هر چه سن راه بالا برود هزینه نگهداری بیشتر می‌شود و این در حالی است که اکنون متوسط عمر راه‌های استان بالای 15 سال بوده و نیاز است حداقل 30 درصد قیمت راه‌ها بابت نگهداری هزینه شود که متأسفانه هزینه استان لرستان کمتر از نیم درصد است و مشکل اصلی راهه‌ای استان نبود بودجه مناسب است.

زندی فر افزود: راه‌های کشور به دلیل کمبود شدید بودجه با ضعف شدید تجهیزات و مبلمان ایمنی مواجهه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: 118 نقطه حادثه خیر در محورهای اصلی شریانی استان لرستان شناسایی‌شده که تعداد 42 نقطه پرخطراند و  تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی تمامی این نقاط آشکارسازی شده و در تلاش هستیم تا تمامی این نقاط با نصب چراغ‌های پلیسی برای هم‌وطنان مشخص شوند.

 وی گفت: هم اکنون وضعیت نگهداری آزاد راه خرم‌آباد - پل زال نسبت به بسیاری از راه‌های کشور مطلوب است و این در حالی است که اکنون دو واحد کارخانه آسفالت مرتباً روشن و مشغول بهسازی این محور هستند.

زندی فر تصریح کرد: خط‌کشی و تابلوهای محور خرم‌آباد - پل زال نیز مناسب هستند که در راستای جلوگیری از بروز حادثه برای هم‌وطنان در مناطقی که احتمال ریزش وجود دارد نگهبانانی به‌صورت 24 ساعته مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین مصوبات کارگروه ایمنی حمل‌ونقل و کاهش سوانح رانندگی استان موضوع ریزش‌های متعدد آزادراه خرم‌آباد - پل زال مطرح و مقرر شد هیئتی متشکل از معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، مدیرکل بحران لرستان و نمایندگان شرکت آزادراه و منابع طبیعی تا قبل از شروع طرح نوروز بازدیدی از این آزادراه داشته و در مورد رفع معضل ریزش‌ها در اسرع وقت اتخاذ تصمیم صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اظهارداشت: از ابتدای ساخت آزادراه جت فن توسط مجری طرح خریداری شد که با توجه به اینکه برق منطقه جوابگوی دستگاه‌های فوق نیست شرکت جت فن‌ها را نصب نکرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: هم اکنون چند اکیپ پیمانکاری مشغول سبک‌سازی مناطق مستعد ریزش در آزادراه هستند.

وی عنوان کرد: برای حل مشکل جت فن‌های آزادراه خرم‌آباد - پل زال یک پست برق توسط بهره‌بردار احداث‌شده که به‌زودی وارد مدار می‌شود.

زندی فر بیان کرد: اقداماتی مانند بازنگری در تابلوها و مبلمان کلیه راه‌ها، بروز رسانی 130 کیلومتر روشنایی، جداسازی محورهایی بزرگراهی با موانع صلب و نیوجرسی، آشکارسازی تمامی نقاط و مقاطع پرخطر، خط‌کشی راه  دیگر موارد در برنامه کاری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان قرارگرفته است.

وی گفت: در سال‌های گذشته اجرای روشنایی به‌صورت طولی و متوالی اجرا شده است، اکنون برابر برنامه جدید اجرای روشنایی به‌صورت نقطه‌ای با اولویت نقاط و مقاطع پر تصادف و مه گیر در برنامه کاری قرارگرفته است.

مدیرکل راداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان  تصریح کرد: نصب روشنایی در جاده‌های برون‌شهری استان توسط این اداره کل انجام می‌شود و اداره  برق در خصوص مجوز شبکه نیرو همکاری خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی از 25 اسفندماه شروع و در 15 فروردین خاتمه می‌یابد، خاطر نشان کرد: در این ایام صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی ممنوع و در زمان‌های پیک ترافیک در محورهای پرتردد با تشکیل جلسات اضطراری یا با صدور اطلاعیه از مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد کامیون در محور موردنظر ممنوع می‌شود.

زندی فر اظهارداشت: قبل از شروع تعطیلات نوروزی برای برخی از محورهای خاص و پرتردد محدودیت‌های مقطعی لحاظ می‌شود.

وی افزود: فردا دوربین‌های کنترل سرعت ثابت به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول ریس جمهور راه‌اندازی می‌شوند  که با اعمال تخلفات سرعت لحظه‌ای و میانگین نقش بسزایی در کاهش تخلفات و تصادفات شدید دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه گشت‌های امدادی به‌صورت شبانه‌روزی طی ایام نوروز در محورهای استان مستقر هستند، عنوان کرد: ایجاد پایگاه‌های امدادی در تمامی محورهای مواصلاتی استان لرستان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

وی بیان کرد: تاکنون دو مرتبه تیم‌های بازرسی مشترک دستگاه‌های مسئول از همه مجتمع‌های خدماتی راهه‌ای استان بازدید کرده و نواقص موجود در راستای رفع نقص  به آن‌ها اعلام‌شده است که تا قبل از آغاز تعطیلات نوروز 96 نواقص آن‌ها برطرف و شکل ظاهری آن‌ها نیز بهسازی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات