راه‌اندازی کمربندی جنوبی در پیچ‌وخم وعده مسؤولین

گویی همین دیروز بود، ۳۰ آبان ماه اربعین امام حسین (ع)، پس از یک سفر سخت مدیر کل راه و شهرسازی، استاندار، نماینده مردم و دیگر مسوولین به بخش بشارت برای بررسی موانع راه‌اندازی مسیر اتصال الیگودرز به مسجدسلیمان بازدیدی هم از کمربندی جنوبی الیگودرز صورت گرفت.

به گزارش لرستان خبر، در این بازدید علیخانی مدیر کل محترم راه و شهرسازی در پاسخ انتقاد نگارنده در رابطه با چرایی عدم احداث بلوار در مسیر دسترسی بیمارستان شهید ولیان که در تفاهم‌نامه‌ای به تعهدات راه و شهرسازی اضافه شده بود اظهار داشت این مسیر در حوزه شهری می‌باشد و لازم است شهرداری اقدام نماید، جالب اینکه شهرداری و شورای شهر نیز این محدوده را در حوزه اختیارات خود نمی‌دانند اگر چه در هنگام بریدن روبان افتتاحیه پروژه‌ها برخی مسوولین به یکدیگر مهلت نمی‌دهند و... اما در اجرای آن‌ها شانه خالی نمودن بخش اعظمی از حوزه اختیارات تعدادی از مدیران ما می‌باشد.
همچنین جناب مدیر کل محترم در پاسخ به دلیل حذف اجرای کانال حد فاصل رفت و برگشت چهار خطه الیگودرز به خمین برای ممانعت از تجمع آب‌های روان اظهار بی‌اطلاعی نمود و در نهایت روشن رئیس راه و شهرسازی اظهار داشت که در صورت تامین بودجه این طرح انجام می‌شود که نشد و...
ولی آنچه مهم‌تر از دو نکته مذکور هست وعده آقای مدیر کل بود که با چاشنی تعریف و تمجید همراه شد،
 علیخانی گفت: از روزی که به این سمت منصوب شدم بیشترین فعالیت در حوزه راه‌های الیگودرز انجام‌شده و همین کمربندی الیگودرز که سال‌ها طول کشیده ۲۰ روز دیگر راه‌اندازی می‌شود و ...
امروز از آن زمان نزدیک به چهار ماه می‌گذرد و خبری از تحقق وعده آقای مدیر کل نیست،
جناب علیخانی ما در شیر برنج‌ به دنبال قلیه نمی‌گردیم، اما گویا شما فراموش کرده‌اید وعده ۲۰ روزه‌تان با گذشت چهار ماه هنوز تحقق پیدا نکرده است!
پس از اعتراضات، مجدداً بازدیدی با حضور مدیر کل و نماینده و راهور و ...در اوایل بهمن‌ماه انجام گرفت و مقرر شد دهه فجر کمربندی راه‌اندازی شود.
کمربندی که چندین مدیرکل و فرماندار و نماینده مجلس با آن درگیر بوده‌اند و سال گذشته آماده شده و به گفته کارشناسان با پخش چند کامیون آسفالت و رفع مشکل محدوده میدان بختیاری قابل بهره‌برداری است.
پروژه‌ای که مایه خجالت الیگودرز است، چرا که چندین نوروز است مسافرانی از این مسیر می‌گذرند و با وضعیت نامناسب آن مواجه می‌شوند و نمی‌دانیم در دل چه می‌گویند و چه می‌اندیشند؟ اما مردم الیگودرز حق‌دارند پرسش‌نمایند که چند بیست روز دیگر و یا چه تعداد دهه فجر باید سپری شود تا وعده مدیران محقق شود؟!
مردم می‌پرسند وقتی مدیران توانایی راه‌اندازی کمربندی که با چند کامیون آسفالت رفع مشکل می‌شود را ندارند چگونه می‌خواهند رؤیای اتصال الیگودرز به مسجدسلیمان را واقعیت ببخشند.
آقای شهردار و اعضای محترم شورای شهر قصه پر غصه میدان مرد بختیاری همچنان گوش شهروندان و رهگذران را آزار می‌دهد، حال که بخش اعظمی از آن به‌واسطه پروژه سد حوضیان اجرا شده است، سرنگونی تندیس پیش کش، حداقل نامی بر این میدان گذارید تا مسافران بدانند کجا قرارگرفته‌اند و...
روز گذشته در تصادف محور کمربندی جنوبی پیرمردی جان سپرد و به گفته کارشناس راهور بیشترین تصادفات منجر به مرگ و جرح در این محور رخ می‌دهد، به‌راستی چند نفر دیگر در این محور باید جان خود را از دست بدهند تا مسؤولین به فکر چاره باشند.

کلام آخر؛ امیدواریم مدیران برای پاسخگویی به درخواست‌های مردم الیگودرز صرفاً به یک بازدید و وعده‌ای دیگر بسنده نکنند و در آستانه نوروز شاهد بازگشایی محور کمربندی جنوبی باشیم. انشاالله

 

عباس شاعلی/ الیگودرز

 

انتهای پیام/

منبع: یافته

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات