از شایعه تا واقعیت

یک ساختمان مسکونی در کوی فلسطین خرم‌آباد توسط شهرداری خرم‌آباد تخریب شد که در پی آن کلیپ تکان‌دهنده‌ای مبنی بر عدم هماهنگی قبلی شهرداری برای تخریب در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش لرستان خبر، چندی پیش کلیپی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که یک زن که ساکن خانه‌ای در منطقه کوی فلسطین خرم‌آباد بود در آن ادعا می‌کرد خانه‌اش بدون هماهنگی و حکم تخریب توسط شهرداری این شهر به همراه وسایل و اثاثیه تخریب‌شده است.

بر این اساس شامگاه چهارشنبه بخشی از  زمان جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان به این موضوع پرداخته شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این جلسه به موضوع تخریب ساختمان در کوی فلسطین که چندی پیش توسط شهرداری تخریب‌شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام شهرداری کاملاً قانونی بوده و شهردار خرم‌آباد باید به‌گونه‌ای این کار را انجام می‌داد و اطلاع‌رسانی می‌کرد که عده‌ای سودجو نتوانند با پخش فیلمی  صحنه‌سازی شده سبب تخریب نام شهرداری شوند.

فضای مجازی نباید از کسانی که قانون‌گریز هستند دفاع کند

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی نباید از کسانی که قانون‌گریز هستند دفاع کند، افزود: فضای مجازی در رابطه با موضوع تخریب خانه منطقه کوی فلسطین بسیار کم‌لطفی کرده است چرا که این بی‌تدبیری به حیثیت شهرداری خرم‌آباد بسیار لطمه وارد کرده است.

استاندار لرستان بابیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم منطقه کوی فلسطین ایجاد پارک بود، بیان کرد: شهرداری باید این موضوع را به نحوی مدیریت می‌کرد که اتفاقی رخ نمی‌داد.

وی گفت: همه ما می‌دانیم که تخریب این خانه اقدام خوبی بوده و براساس قانون انجام گرفته ولی مردم ایران با مشاهده این کلیپ در فضای مجازی اصل موضوع را تصور نمی‌کنند و شهرداری دیگر نمی‌تواند این موضوع را جبران کند.

تخریب منزل مسکونی در خرم‌آباد قانونی بود

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: در کوی فلسطین حدود 33 هزار نفر جمعیت وجود دارد و این در حالی است که در این منطقه یک مترمربع فضای سبز وجود نداشت.

وی افزود: با توجه به اینکه مالکیت  ملک مذکور در اختیار دولت بوده  شهرداری خرم‌آباد ضمن توافق با اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی و پرداخت خسارت به آن‌ها، 11 هزار متر زمین را خریداری کردیم.

 شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: در این زمین 11 هزار متری 8 خانه‌سازمانی وجود داشت که متأسفانه به دلایلی 20 سال در این منازل ساکن بودند و ادعا می‌کردند این املاک مال خودشان است.

وی بیان کرد: تمامی املاک راضی شدند و با حکم دادگستری تخلیه کردند ولی این ملک تخلیه نشد و این در حالی بود که خود به‌شخصه دو بار به ملک موردنظر مراجعه کرده و گفتم این ملک باید تخلیه شود.

قبل از تخریب این ملک توافق‌نامه داشته‌ایم

عیدی بیرانوند بابیان اینکه قبل از تخریب این ملک توافق‌نامه داشته‌ایم، گفت: با هر بار مراجعه ما سعی می‌کردند رقم توافق را بالا ببرند به‌گونه‌ای که از 60 میلیون تومان به 145 میلیون تومان رسید و این در حالی است که این فرد ادعای 300 میلیون تومان می‌کردکه نهایتاً بر اساس توافقات انجام‌شده این ملک توسط شهرداری خرم‌آباد ضمن رعایت کامل قوانین و مجوزها  تخلیه و سپس تخریب شد.

وی تصریح کرد: در کلیپ منتشرشده متوجه می‌شویم که آن زن از مکان دیگری به خرابه انتقال داده‌شده و انتقال فرد به خرابه بعد از گذشت 5 یا 6 ساعت بوده است.

شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: بعد از پخش این کلیپ شهرداری خرم‌آباد فوراً توافق‌نامه فی‌مابین را در فضای مجازی منتشر کرد ولی عده‌ای مریض هستند و به دنبال نقاط ضعف می‌گردند و نقاط قوت را منعکس نمی‌کنند.

وی افزود: در این حین کمپین حمایت از احداث پارک تشکیل شد و مردم به‌عنوان حمایت از مجموعه مدیریت شهری قصد تجمع داشتند که ما در این راستا اجازه نداریم زیرا با این کار فضا تنش‌زا می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات