منابع خبری در استان لرستان از سرگردانی دست‌کم 300 نفر از کارگران تعدیل شده نساجی بروجرد خبر می‌دهند.

به گزارش لرستان خبر، این کارگران که پیشتر در این کارخانه مشغول کار بودند از تقریبا یکسال پیش به دلیل آنچه که رکود حاکم بر بازار و عدم دریافت تسهیلات از جانب کارفرما عنوان شده است؛ تعدیل شده‌اند.

این کارگران تعدیلی قرار بود مهرماه سال 95 دوباره به سرکار بازگردند، اما تاکنون فقط برای حدود 100 نفر از آن‌ها این وعده محقق شده است؛ مدیران این واحد تولیدی به کارگران می‌گویند شرایط بازگشت به کار فراهم نیست.

از قرار معلوم، تسهیلات مورد نیاز به نساجی بروجرد تزریق نشده است. در عین حال «امید اعلایی» مدیر کارخانجات نساجی بروجرد در این رابطه به یک رسانه محلی گفته است: حدود 15 ماه پیش بود که موضوع تسهیلات برای اجرای طرح توسعه و نوسازی ماشین‌آلات در نساجی مطرح شد اما در این مدت خبری از تسهیلات نشده است.

به گفته وی، هم‌اکنون نساجی اقدام به خرید یک دستگاه ماشین‌آلات خط چاپ کرده که با راه‌اندازی این دستگاه افزایش ظرفیت 20 هزار متری چاپ در کارخانه صورت می‌گیرد و همچنین 2 دستگاه اتوکانر برای ریسندگی خریداری شده که در اردیبهشت ماه راه‌اندازی می‌شود .با این اقدام ظرفیت تولید در خط رنگرزی نساجی بروجرد 30 درصد افزایش می‌یابد.

در ادامه اعلایی به بازگشت به کار کارگران نساجی بروجرد اشاره کرده و گفته است: از ابتدای سال تاکنون 100 نفر از کارگران تعدیلی بازگشت به کار شده‌اند و قصد داریم  100 کارگر دیگر را در روزهای باقی مانده از سالجاری و ابتدای سال آینده (96) به کار بازگردانیم ولی هنوز درخصوص وضعیت اشتغال 230 کارگر باقیمانده تصمیم‌گیری نکرده‌ایم.

همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، "قدرت اله سعادتی" رئیس سازمان تامین اجتماعی بروجردبا اشاره به اینکه در مجموع 483 کارگر از اسفند ماه سال گذشته از واحد نساجی بروجرد بیکار شده‌اند؛ افزود: در این واحد تعداد 250 کارگر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که اخیرا مقرری حدود 130کارگر آن به اتمام رسیده است.

با این حال خواسته کارگران تعدیل شده نساجی بروجرد بازگشت به کار سابق تا رسیدن به شرایط قانونی ترک کار و بازنشستگی است.

به اعتقاد کارگران نساجی بروجرد، در شریط کنونی که بیکاری بیداد می‌‌کند قطع یقین برای افرادی که در موقعیت جسمی و سنی ما هستند؛ راه آبرومندی برای گذران زندگی و تامین معاش خانواده وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات