استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار جویای کار به جمعیت جویای کار استان لرستان اضافه می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه مدیران کل شیلات کشور که در سالن اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد به ظرفیت‌های استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این دولت به فراهم کردن زیرساخت‌های استان توجه ویژه‌ای شد.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین پروژه راه‌سازی کشور هم‌اکنون در استان لرستان در دست اجرا است، افزود: آزادراه خرم‌آباد – اراک که 205 کیلومتر را به 135 کیلومتر کاهش می‌دهد هم‌اکنون حدود 65 کیلومتر از آن در لرستان توسط قرارگاه خاتم اجرایی شده است و این آزادراه بااعتبار حدود هزار و 200 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان منابع خوبی در بخش نفت و گاز دارد، عنوان کرد: بزرگ‌ترین معادن قیر طبیعی نیز در این استان وجود دارد که کارهای مطالعاتی انجام‌شده و سرمایه‌گذاران در شرف عقد قرارداد هستند.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز استان لرستان دارای خاک مرغوبی است و علی‌رغم  اینکه زمین‌های کشاورزی دیم هستند اما بهره‌وری بالایی دارند به‌طوری‌که امسال شاهد تولید 520 هزار تن گندم در استان بودم.

بازوند تصریح کرد: هفته گذشته  برای صادرات گندم به خارج از کشور اعلام آمادگی کردیم و این آمادگی وجود دارد که نزدیک 250 هزار تن گندم صادر شود.

وی تصریح کرد: حدود دو هزار و 500 کیلومتر آبراه و رودخانه دائمی در استان لرستان وجود دارد که قادر است حدود 100 هزار تن ماهی در آن تولید شود.

استاندار لرستان  با اشاره به اینکه در سه سال گذشته جهش خوبی بخش تولید آبزیان انجام‌گرفته است، خاطرنشان کرد: در این دولت برای نخستین‌بار سه سد افتتاح شد و در این سه سد پرورش ماهی در قفس را اجرا می‌کنیم.

وی بابیان اینکه لرستان در بخش گردشگری نیز ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد، اظهار داشت: لرستان به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب‌شده و دارای ژئوپارک‌های بسیار خوبی است.

بازوند افزود: بیش از پنج هزار اثر تاریخی در استان لرستان وجود دارد که بیش از دو هزار و 500 اثر از آن‌ها به ثبت رسیده است که وجود همین آثار سرمایه‌های بزرگی برای استان و به‌راحتی از آن غفلت می‌شود.

وی عنوان کرد: استان لرستان علی‌رغم همه این ظرفیت‌ها در طول 15 سال رتبه نخست بیکاری را داشته است به‌طوری‌که سال 92  جمعیت بیکار لرستان 17 هزار بیکار بوده و سالیانه بین 10 تا 12 هزار جویای کار به آن‌ها اضافه می‌شود و ما در استان با دپوی از جمعیت بیکار مواجه شدیم.

بازوند در رابطه با احیاء واحدهای تولیدی استان بیان کرد: احیا ظرفیت‌های تولیدی استان کار سختی است؛ در این راستا عملکرد دولت موفق مطلوب بوده و مصداق بارز آن احیاء کشت و صنعت  بود که  سال‌ها راکد مانده بود.

وی  گفت: حضور شرکت هلندی‌ها برای احداث گلخانه در لرستان و تکثیر بچه ماهی توسط شرکت فرانسوی پس از برجام اتفاق افتاده است.

استاندار لرستان اولویت اصلی برنامه‌های استان را مسائل اقتصادی دانست و اظهار داشت: اسناد آمایش،اشتغال،آمایش نیروی انسانی و اقتصاد مقاومتی با رویکرد مسائل اقتصادی در استان نیز تهیه شده است.

وی افزود: در برنامه کوتاه‌مدت به دنبال احیاء ظرفیت‌های تعطیل و تعطیل استان بودیم که نزدیک به 147 مورد از ظرفیت‌های تعطیل‌شده استان احیا شد.

بازوند عنوان کرد: دو هزار و 580 پروژه عمرانی نیمه‌تمام در استان لرستان وجود دارد که حدود چهار هزار میلیارد تومان برای آن‌ها سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل آن‌ها نیازمند هفت هزار میلیارد تومان هستیم.

وی بیان کرد: پروژه‌هایی را که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند برای اینکه زودتر تکمیل شوند از طریق ماده 27 نسبت واگذاری به بخش خصوصی اقدام کردم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات