کارشناس سیاسی لرستان، با اشاره به حمایت های دنیای استکبار از برخی شبکه های ماهواره ای شیعی، افزود: این شبکه ها به ظاهر شیعه هستند ولی در باطن هدفی جزء ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و انحراف و انهدام شیعه ندارد.

رسانه امروز ابزاری برای توطئه هلای دشمنان است، به نحوی که دنیای استکبار با حمایت از شبکه های ماهواره ای و رسانه های مختلف از این ابزار برای دستیابی به اهداف شوم خود بهره می برد.

 

با نگاهی اجمالی به  برخی شبکه های ضد دین، ضد اسلام و شبکه های شیعی ضد وحدت، به راحتی می توان دریافت که هدف این شبکه ها خدمت به استعمار و استکبار و ضربه زدن به اسلام و مسلمانان است.

 

رسانه امروز ابزاری برای توطئه هلای دشمنان است، به نحوی که دنیای استکبار با حمایت از شبکه های ماهواره ای و رسانه های مختلف از این ابزار برای دستیابی به اهداف شوم خود بهره می برد.

 

با نگاهی اجمالی به  برخی شبکه های ضد دین، ضد اسلام و شبکه های شیعی ضد وحدت، به راحتی می توان دریافت که هدف این شبکه ها خدمت به استعمار و استکبار و ضربه زدن به اسلام و مسلمانان است.

 

غالب این شبکه ها در دامان استکبار پرورش می یابند و برای راه اندازی آنها اعتبار های گزافی هزینه می شود، دنیای استکباری که از اسلام و مسلمانان کینه دیرینه به دل دارد، با صرف میلیاردها هزار دلار در جهت ضریه زدن به اسلام ناب  و جدا کردن نسل جوان و نوجوان از ارزش های اسلامی تلاش می کند.

 

سوال: آیا هدف این شبکه ها تبلیغ اسلام است یا نوکری کردن برای آمریکا؟ آیا نیت شان تقویت وحدت و همدلی در جهان اسلام است یا ایجاد تفرقه؟ چرا دفتر کار شبکه های تفرقه افکن در لندن می باشد؟

 

 

همایون، رهبران، کارشناس سیاسی استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد  گفت: تمام برنامه های برخی شبکه های ماهواره ای شیعی ضد وحدت، ایجاد تشتت و تفرقه و حرکت در مسیر دشمنان است.

 

وی افزود: این شبکه ها به ظاهر شیعه هستند ولی در باطن هدفی جزء ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و انحراف و انهدام شیعه ندارد.

 

رهبران، با اشاره به فعالیت شبکه ماهواره شیعی ضد وحدت اهل بیت، بیان کرد:  این شبکه با مدیریت فردی افغانی به نام "حسن اللهیاری" در قم تاسیس شد و عوامل آن با انتخاب این نام مقدس، سعی داشتند در فضای فرهنگی قم، موقعیتی برای خود کسب کنند.

 

وی ادامه داد: شبکه اهل بیت، در دوره فعالیت خود در راستای برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامی و همسو با سیاست های انجمن حجتیه مطالبی را تهیه می کرد.

 

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: تاکید بر سوگواری ایام فاطمیه به نام "محسنیه" و برگزاری جشنی موسوم به "عید الزهرا" و به مناسبت مرگ عمر بن خطاب مهم ترین اقدامات این شبکه بود.

 

رهبران، در ادامه به دیدگاه های سیاسی اللهیاری اشاره کرد و افزود: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، تأکید به شعار نه غزه نه لبنان، با این شعار و بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم نه غزه،ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه (مدیر این شبکه هیچ یک از مراجع را عادل نمی داند و به کرات به حضرت امام خمینی ، آیت ا... خامنه ای ، آیت ا... مکارم شیرازی و حتی آیت ا... بهجت توهین کرده است) از جمله اهداف این شبکه شیعی ضد وحدت و استعماری است.

 

این کارشناس، ادامه داد: تخریب دولت جمهوری اسلامی ایران و پایین آوردن جمهوری اسلامی از حامی مستضعفان و شیعیان جهان به دشمن اهل بیت، مقایسه حکومت امام خمینی (ره) با حکومت عباسیان، دفاع از آمریکا به بهانه آزادی بیان در آن کشور از دیگر اهداف این شبکه است.

 

 

رهبران، با بیان اینکه  ا... یاری ساکن آمریکاست، بیان کرد: جالب است بدانید در آمریکا قانونی برای شبکه های ماهواره ای وجود دارد با این مضمون که اگر شبکه ای کوچک ترین توهینی به مقدسات یک فرقه مذهبی یا فکری یا اجتماعی بکند آن شبکه تعطیل و مجوزش باطل خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: حال این سوال پیش می آید که چرا شبکه موسوم به اهل بیت که تماما توهین است بسته نمی شود؟، هدف این جریان سوق دادن تشیع به سمت حجتیه است تا به اهل سنت فحش بدهد و یا حتی حکم قتل اهل سنت را صادر کند.

 

رهبران، بیان کرد: در حال حاضر این شبکه با حمایت استکبار با توهین به اهل سنت میان شیعه و سنی ایجاد تفرقه می کند.

 

وی اذعان داشت: با بروز حساسیت در خصوص این شبکه، دادگاه ویژه روحانیت در قم، حکم پلمپ دفتر این شبکه را صادر کرد.

 

رهبران، افزود: عوامل این شبکه در ادامه تحرکات خود، ضمن جسارت به علمای اسلام و نیز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، مدعی شدند رویکرد نظام، حمایت از اهل سنت و قصد تضعیف مکتب اهل بیت (ع) است!.

 

این کارشناس سیاسی در ادامه به فعالیت شبکه ماهواره ای سلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  چند سال قبل که اولین نوشته ها درباره شبکه سلام منتشر می شد، کمتر کسی خطر اسلام آمریکایی را که در لباس تبلیغ شیعه خود را میان شیعیان رسوخ داده بود، جدی می گرفت.

 

وی تصریح کرد: اما امروز با پیوند خوردن این شبکه با جریانات سیاسی و ضد امنیتی امروز کمتر کسی از این موضوع بی خبر است که شبکه سلام در خدمت سیاست های استعماری ضد اسلامی در حال فعالیت است.

 

رهبران ادامه داد: در حالی که هر روز اخبار تازه تری از اعمال محدودیت برای انتقال وجوه ایرانیان در سراسر دنیا منتشر می شود، اما شبکه سلام شماره حساب های بیشتری را در کشورهای آلمان، آمریکا ، استرالیا، دبی و... معرفی می کند تا عنوان کند که کمک های مالی بیشتری را از مخاطبان جمع آوری کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه در یکی از برنامه ها، محمد هدایتی مدیر شبکه سلام و از کارشناسان دینی صدای آمریکا افزود با نگاهی بر آیات قرآن می بینیم که ریشه قمه زنی در قرآن آمده است؛ گفت: این روحانی نما با تحریف آیاتی از کلام ا... مجید تمام تلاش خود را برای تطبیق دادن موضوع قمه زنی با آیات قرآن به کار گرفت.

 

وی افزود:  بیان این مسئله انقدر سطحی بود که صدای کارشناس دیگر این برنامه را نیز در آورد.

 

 

رهبران، عنوان کرد: مهدی خلجی که با عنوان کارشناس امور دینی در این برنامه حضور داشت نتوانست سکوت خود را در برابر سخنان بی مبنای روحانی واشنگتنی حفظ کند و بیان کرد: سخنان آقای هدایتی غلط می باشد و به نوعی تحریف قرآن است.

 

وی ابراز کرد: در ادامه این برنامه با معرفی قمه زنی به عنوان سنت قدیمی شیعیان، قمه  زنی را عامل گسترش روحیه شجاعت و ایثار و فداکاری عنوان و اعلام شد که به همین منظور قمه زنی در آمریکا آزاد می باشد و شیعیان به راحتی می توانند در خیابان های آمریکا به عزاداری و قمه زنی بپردازند.

 

رهبران، در ادامه با فعالیت شبکه ماهواره ای فدک، اشاره کرد و افزود: انگلیسی ها برای مقابله با شیعه یک طلبه به ظاهر خوش رو و خوش پوش تدارک دیده اند تا در لندن حسینیه و شبکه تلویزیونی و حوزه علمیه داشته باشد و منبر برود هم سینه چاک شیعیان و هم دشمن درجه یک وهابیت باشد.

 

وی افزود: "یاسر یحیی عبدا... الحبیب" مدیر این شبکه متولد 1977 میلادی ( 1355 شمسی) و فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت ، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از راه اندازی "هیئت خدّام المهدی" در کویت می گذشت که تندروی هایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند.

 

رهبران، بیان کرد: اما این جوان جسور چشم انگلیسی ها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمان های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد.

 

وی افزود: شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسی ها همنشین شد،  پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد.

 

رهبران ادامه داد: تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعالیت های خود را به شدت گسترش دهد،  روزنامه ای با نام shiannewspaper منتشر کرد، حوزه علمیه "امامین عسکریین" را در لندن به راه انداخت، شبکه ماهواره ای "فدک" را نیز با حمایت انگلیسی ها تأسیس کرد و در سال 2010 نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه ای بزرگ به نام "حسینیه سیّد الشّهدا" منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه ، هیئت، دفتر کار ، موسسه رسانه ای ، شبکه ماهواره ای فدک ، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی قرار داد.

 

وی افزود: شیخ جوان کویتی حالا سی و شش سال دارد و از فراز منبری در لندن و با استفاده از تریبون هایی که دولت انگلیس در اختیارش قرار داده است، به اصطلاح صدای شیعه را به گوش جهانیان می رساند، آیا تشیعی که از خیابانهای لندن برخیزد هدفی جز انحراف تشیع دارد؟ شما به چیزی شک نمی کنید؟!.

 

کارشناس سیاسی لرستان، با بیان اینکه آتشی که سنی ها را نشانه رفت، به دامن شیعه نشست، افزود: سه سال پیش یاسر الحبیب در حسینیه خود در لندن پس از ذکر ادلّه برای اثبات نفاق و هرزه گری در مورد همسر پیامبر اسلام!، سخن خود را با این توصیه به پایان رسانید که : " جشن گرفتن به مناسبت روز مرگ عایشه ، ضرورتی دینی است ؛ چون روز هلاکت عایشه ، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار می رود." سایت وی نیز با افتخار تمام و توهین به عایشه در این باره گزارش داد.

 

وی ادامه داد: آخوند انگلیش نشین یاسر الحبیب، این کار در حالی انجام شد که اقدام قبلی او در انتشار کتابی سراسر توهین به عایشه که تلاش داشت هرزگی او را ثابت کند، قبلا واکنش های شدیدی علیه شیعیان به همراه آورده بود.

 

رهبران، با بیان اینکه اقدام جدید او هم کاملا علیه شیعیان تمام شد، ادامه داد: " شیخ عبدالعزیز آل الشّیخ" مفتی اوّل سعودی چنین واکنش می دهد: " بعد از اسائه ادب یاسر الحبیب به ام المومنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقف شده است.

 

" وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعت مساجد عربستان سعودی گفت: " سخنان یاسر الحبیب ، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل سنت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.

 

 "آل الشّیخ ادامه داد: " مخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهل سنّتی که شیعه شده بودند، به خصوص در شمال آفریقا ، پس از گفته های یاسر الحبیب متوجه شده اند که تشیع ، مذهبی باطل است و به مذهب حق برگشته اند."

 

وی سپس به کنایه اضافه کرد: " شیعیان که خود را پشت دیوار مظلوم نمایی و شهادت پنهان کرده بوندن، دست شان رو شده و مشخص گردید که این ها قومی خبیث هستند . سخنان الحبیب ، نعمت و عنایتی از سوی خداوند بود تا باطن واقعی شیعیان روشن شود."

 

رهبران، ابراز کرد: واکنش هایی که در جهان اسلام اتفاق افتاد نشان می داد حمایت های انگلیس به بار نشسته است و جاسوس های بریتانیایی در انتخاب شیخ کویتی در زندان های کویت اشتباه نکرده بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: این بار هم سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن به ثمر نشست،مخصوصا که شیخ سال بعد هم این برنامه برا تکرار کرد.

 

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: حماقت یاسر الحبیب و عملیات روانی وحانیون اهل سنت باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه عربستان استفتائی را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کردند که پاسخ معظم له چنین بود:

 

"اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است،. این موضوع ، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم _ حضرت محمد صلی ا... علیه و آله_ می شود. " فتوایی که از شبکه ماهواره ای "الجزیره" گرفته تا روزنامه "الانباء" کویت ، سایت پرمخاطب "محیط" ، روزنامه های "السفیر" لبنان و "الحیات" چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و ... به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت.

 

حتی احمد الطّیب ، شیخ الازهر در بیانیه ای رسمی، این چنین به فتوای رهبر حکیم انقلاب ، واکنش نشان داد:

 

با تمجید و خرسندی، فتوای امام علی خامنه ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضوان ا... علیهم یا تعرض به همسران حضرت رسول دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آن چه که اهل فتنه انجام می دهند، صادر شده و بیان گر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است.

 

 آن چه که باعث می شود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگ ترین مراجع شیعه و به عنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است.

 

 من از جایگاه علم و با توجه به مسئولیت شرعی ای که دارم، می گویم تلاش برای وحدت مسلمانان ، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحب نظران محدود بماند و به وحدت امت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: " ولا تنازعوا فتَفشلوا و تذهب ریحکم و اصبروا إنّ ا... مع الصّابرین"

 

هرچند که در این میان، واکنش شبکه های رسانه ای وهابیت مانند " العربیه" سانسور و سکوت بود.

 

 

این کارشناس سیاسی، در ادامه به شبکه های  ماهواره ای متعلق به بیت آیت ا... شیرازی، اشاره کرد و افزود: این گروه منتسب به شیعه در فضای ماهواره ای جهان، به تاسیس چند شبکه فارسی و عربی زبان با نام های شبکه جهانی امام حسین 1 و 2 و 3، مرجعیت، فدک، سلام، بقیع، ابوالفضل العباس، الانوار، خدیجه، الزهرا، المهدی و ... اقدام نموده است.

 

وی ادامه داد: این شبکه ها در ایام محرم با تبلیغ درد آورترین رفتارها با عنوان شعائر حسینی ، باعث وحشت مردم دنیا از شیعیان شده اند! شبکه هایی که با پنهان شدن در ظاهر دینی سعی می کنند جلوه های واقعی شیعی بودن را به صورت کاملا وارونه نشان دهد.

 

رهبران، ادامه داد: البته اکثر این شبکه ها با حمایت شخص آیت ا... سید صادق شیرازی و بیت آن تاسیس و به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

وی افزود:  نکته قابل تامل آنجاست که هزینه احداث و راه اندازی و مدیریت این شبکه ها چگونه تامین می شود؟ آن هم بدون حتی پخش یک برنامه تبلیغاتی! از مهم ترین اقدامات این شبکه ها می توان به ترویج قمه زنی در ایام عاشورا، راه رفتن بر روی خار در 5 صفر، اهانت به رهبری و مسولان نظام، تلاش برای تفرقه در بین شیعه و سنی و... اشاره نمود.

 

این که هر روز شاهد نمایش خون و خونریزی و ضرب و شتم به نام شعائر حسینی در فضای مجازی و ماهواره ای هستیم، نشان دهنده توطئه دشمنان برای مقابله با اسلام ناب محمدی است.

 

دشمن چنان کینه ای از اسلام  ناب دارد که از یک سو در پی پرورش  و تجهیز گروه  های تکفیری برای به خاک و خون کشیدن مسلمانان است، از سوی دیگر با حمایت از افراد سست عنصر دسیسه تفرقه را دامن می زد، از سویی در میدان جنگ نرم به دنبال گرفتن اعتقادات و باورهای مردم است و در میدانی دیگر با تحریم های ظالمانه به دنبال محاصره اقتصادی و تحمیل سختی به مردم مسلمان است.

 

این دشمن را باید شناخت، پدیده نفوذ، امری جدی است،  برای درامان ماندن از توطئه های دشمنان مقاومت و ایستادگی و بصیرت و هوشیاری عمومی در سایه وحدت جهان اسلام باید مورد توجه جدی و عمومی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: شبستان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات