اصحاب رسانه لرستان خواستار برخورد مسئولان استان با مدیر توهین کننده به ساحت مقدس شهدا شدند.

به گزارش لرستان خبر، شهدا اسطوره‌ مقاومت، ایثار و شجاعت هستند که درراه دفاع از ارزش‌ها و کیان ایران اسلامی جان خود را نثار انقلاب کردند؛ شهدا بی‌ادعا رفتند و جز عشق به خدا و محبت اهل‌بیت(ع) چیز دیگری در دل‌هایشان نبود و تا آخرین قطره خون، پای حق و دفاع از میهن خویش ایستادند تا امروز عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به‌جای بگذارند.

هفته شهید فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به مقام شهدا و زمان مناسبی برای بازگو کردن خاطرات و رشادت‌های شهدا است که به همین مناسبت نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اصحاب رسانه امروز برگزار و فرصتی شد تا بار دیگر خبرنگاران استان ناراحتی خود را از توهین‌کنندگان به شهدا بیان کنند.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر لرستان پنجم مهرماه امسال هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در استان لرستان برگزار شد تا شاید گوشه‌ای از رشادت‌های بزرگ‌مردان تاریخ این انقلاب را در قالب هنر تئاتر به نمایش درآورد اما برخی افراد خود ابزاری برای توهین به ساحت مقدس شهدا شدند.

در اجرای تئاتر "تمام دختران سرزمین من لیلی نام دارند" که یکم و دوم مهرماه در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به نمایش درآمد دیالوگ‌های بسیار زشتی اجرا شد که در شان شهدا نبود و سبب رنجش خاطر خانواده شهدا و مردم شد.

پس از اجرای این نمایش اصحاب رسانه استان در راستای نقد و محکومیت برگزارکنندگان قلم زدند و خواستار رسیدگی موضوع از سوی مسئولان استان شدند که پس‌ازآن نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان لرستان و حتی استاندار نیز این نمایش و برگزارکنندگان آن را محکوم کرد ولی باوجوداینکه حدود شش ماه از برگزاری این نمایش می‌گذرد تاکنون مدیرکل ارشاد نه برکنار و نه استعفا داده است، حتی عذرخواهی رسمی نیز از خانواده شهدا و مردم استان نداشته است.

دیدار امروز اصحاب رسانه استان با مدیرکل بنیاد شهید بهانه‌ای شد تا خبرنگاران از مدیرکل بنیاد شهید خواستار پیگیری مجدد این موضوع باشند و نتیجه را به خبرنگاران اعلام کنند.

یکی از خبرنگاران استان در این جلسه اظهار داشت: در برگزاری نمایش "تمام دختران سرزمین من لیلی نام دارند" بزرگ‌ترین توهین به شهدا شد ولی باید بنیاد شهید استان خیلی محکم با این قضیه برخورد می‌کرد.

وی افزود: متولی امور شهدا بنیاد شهید است که باید پیگیری این موضوع را به‌طورجدی انجام و از مسئولان استانی و کشوری خواستار محکومیت مدیرکل ارشاد می‌شد.

یکی از خبرنگاران استان عنوان کرد: مدیر ارشاد حتی قبول نکرد که این نمایش توهین به شهدا بوده و باید معذرت‌خواهی کند از طرفی چرا مدیر ارشاد خبرنگارانی که در راستای دفاع از شهدا مطالبی را منتشر کردند را به میز محاکمه بکشاند ولی آیا بنیاد شهید به‌عنوان متولی شهدا شکایتی از حنان داشته است؟

یکی دیگر از خبرنگاران استان اظهار داشت: در روز اجرای این نمایش همراه خانواده در محل برگزاری نمایش حضور داشتم که با دیدن صحنه‌های این تئاتر احساس شرمندگی می‌کردم و هنوز شش ماه از اجرای تئاتر می‌گذرد اما بغضی که در  سینه‌دارم پابرجاست.

وی افزود: پس از برگزاری این نمایش که توهین به شهدا بود شش جایزه به تئاتر داده شد و مدیرکل ارشاد در اختتامیه جشنواره بیان کرد که کارشناس مذهبی هستند و تئاتر را تأیید می‌کنند درصورتی‌که چندین خانواده شهید و رزمنده این نمایش را مشاهده و گریه کردند.

یکی از خبرنگاران استان عنوان کرد: توهین به شهدا در این نمایش به حدی بود که برخی افراد مکان برگزاری نمایش را ترک کردند ولی مدیر ارشاد به دفاع از این تئاتر برآمد و  حتی اجازه به خود نداد معذرت‌خواهی کند و همچنان به مدیریت خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: از استاندار گلایه داریم باید به‌طور محکم با این موضوع برخورد می‌کرد الآن نیز ما خبرنگاران از مدیریت ارشد استان  می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند و مدیرکل بنیاد شهید که دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است در نخستین جلسه‌ای که در استان تشکیل می‌شود معترض بودن خبرنگاران را مطرح کند.

 

IMG_20170306_204922

 

IMG_20170306_204927

 

IMG_20170306_204936

 

IMG_20170306_204939

 

IMG_20170306_204943

 

IMG_20170306_204947

 

IMG_20170306_204957

 

IMG_20170306_205244

 

IMG_20170306_205246

 
IMG_20170306_205247

 

انتهای پیام/

منبع تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات