مدیر کل منابع طبیعی لرستان:

مدیر کل منابع طبیعی لرستان گفت: سالانه سه هزار هکتنار از مراتع لرستان دچار حریق می شود که برای کاهش این رقم بیش از 400 نفردر نقاط بحرانی استان به کار گرفته شده تا میزان حریق کاهش یابد.

به گزارش لرستان خبر،  "شیرزاد نجفی" مدیر کل منابع طبیعی لرستان در جشن بزرگ همیار طبیعت که در اداره ارشاد بروجرد برگزار شد گفت: با توجه به لزوم حفظ منابع طبیعی در 6 ماهه دوم سال قرار شد 10 هزار همیار طبیعت در استان جذب شود که خوشبختانه تا کنون بیش از 11 هزار همیار طبیعت در لرستان جذب شده است.

 

 وی اضافه کرد: منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم است و استان لرستان هم اکنون از استان های برتر در حوزه جذب همیار طبیعت است.

 

 به گفته وی به مناسبت هفته منبع طبیعی حدود یک میلیون نهال رایگان در لرستان توزیع شد و پیاده روی خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری نمایشگاه از مهمترین برنامه ها در این هفته است.

 

 نجفی به کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: توجه به کشت گیاهان دارویی می تواند تا بخشی مشکل اشتغال را کند و بروجرد یکی از شهرستان های مستعد پرورش گیاهان دارویی است.

 

 نجفی اضافه کرد: همه ساله حجم وسیعی از مراتع لرستان دچار حریق می شود و هر ساله حدود سه هزار هکتار آتش سوزی در مراتع رخ می دهد که امسال برای کاهش این رقم بیش از 400 نفر را در نقاط بحرانی استان به کار گرفته شده اند تا از میزان حریق کاهش یابد.

 

 در ادامه "علی کورانی فر" فرماندار بروجرد گفت: منابع طبیعی سرمایه هر کشور است که از گذشتگان به ما رسیده و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

 

 به گفته وی دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند و باید از ظرفیت مردم در حل مشکلات کمک کرد و همیاران طبیعت می توانند در بحث حفاظت از محیط زیست تلاش های خوبی داشته باشند.

 

 وی بیان کرد: اگر در بروجرد 15 هزار هکتار زیر کشت گیاهان دارویی رود می توان برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات