نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: یکی از مبانی مستحکم انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر استکبار جهانی بوده است.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد به لزوم دشمنی با دشمنان خدا تأکید کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند عده‌ای باید مرز خود را ازنظر دوستی و دشمنی آشکار کنند و ببیند حزب‌الله، نیروهای انقلابی، شهدا و خانواده‌های شهدا را دوست دارند یا نه؟ ببینند با آمریکا دشمن‌اند یا نه؟ مگر غیرازاین است که امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ است پس دشمنی با آمریکا لازم است.

وی شعار مرگ بر آمریکا را یک شعار ریشه‌دار دانست و افزود: این شعار مرگ بر آمریکا یعنی دشمنی با دشمنان خدا، پس باید گفت مؤمن مرز دارد و مؤمن بین اولیای خدا و اولیای شیطان مرز قائل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه حزب‌الله کسی است که با دشمنان خدا دشمن است و اهل سازش نیست، عنوان کرد: حزب‌الله سازش‌ناپذیر است و در برابر آمریکا می‌ایستد و ترسی و واهمه‌ای ندارد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندارکاران راهیان نور فرمودند سعادت و خوشبختی در این است که شما روی پای خود بایستید و به بیگانه تکیه نکنید.

آیت‌الله میرعمادی گفت: دیدیدکه بیگانگان تکیه کردید اما نتیجه‌ای نداد آیا تکیه به بیگانگان اقتصاد ما را حل کرد؟ تحریم ما را حل کرد؟ نه ما باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم چراکه ما باید با تکیه‌بر توانمندی داخلی و ظرفیت‌های درون خود به سعادت و خوشبختی برسیم.

وی تقوا را مهم‌ترین عامل معاشرت انسان‌ها با یکدیگر دانست و تصریح کرد: امام علی (ع) در حدیثی فرمودند در معاشرت بین خودتان با دو گروه  پرهیزگاران و اهل تقوا و علما و دانشمندان معاشرت کنید و از معاشرت با سه گروه فاسق، منافق و خیانت‌کاران بپرهیزید.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه روز جمعه 20 اسفند به نام راهیان نور نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: به همین مناسبت مسئولان و دست‌اندکاران راهیان نور دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که ایشان رهنمودهای دقیق، جامع و کاملی را در این زمینه ارائه فرمودند.

وی اظهار داشت: راهیان نور سفرهایی است که به‌ویژه ایام نوروز به سرزمین‌های عملیاتی دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور انجام می‌گیرد؛ این سفر اهمیت دارد چراکه اثرات فراوانی دارد.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه راهیان نور راهی برای تذکر به ایام‌الله است، افزود: دفاع مقدس از ایام‌الله است و  وقتی در سرزمین دفاع مقدس قدم می‌گذارید عصر ایثار و اخلاص به مشام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور تأثیر اخلاقی، اعتقادی، روحی و روانی بر جسم و جان انسان می‌گذارد، عنوان کرد: راهیان نور سبب زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: افرادی که در سفر راهیان نور شرکت کردند واقعاً ازنظر اخلاقی و اعتقادی تغییر پیدا کردند از طرفی این برنامه مختص به ایران نیست بلکه از کشورهای دیگر نیز در مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید سفرهای راهیان نور پربرکت‌تر و باشکوه بیشتری دنبال شود تا همه اقشار مختلف جامعه در این مناطق حضور پیدا کنند به‌ویژه اینکه این سفر برای نسل جوان بسیار مهم است.

آیت‌الله میرعمادی گفت: حضور نسل جوان درراهیان نور سبب می‌شود تا جوانان ازنظر اخلاقی، اعتقادی، روحی و معنوی تقویت شوند چراکه انقلابی در جوانان ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان زمینه حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را درراهیان نور فراهم کنند، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا و جانبازان راویان اصلی راهیان نور هستند و حضور آن‌ها به‌طور یقین مؤثر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: استقبال مردم از راهیان نور تجدیدعهد با رزمندگان، شهدا، جانبازان و رهبری خواهد بود.

وی به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در 22 اسفند اشاره کرد و افزود:سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) به‌عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است.

آیت‌الله میرعمادی ضمن گرامی داشت روز و هفته شهید، عنوان کرد: به‌فرمان امام خمینی (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی تأسیس شد.

وی شهادت را راه رسیدن به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق دانست و بیان کرد: شهادت بالاترین، والاترین وبرترین مرگ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه شهادت رسیدن به قله رفیع سعادت و خوشبختی است، گفت: شهادت فیض عظیم است و معامله باخدا است.

وی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا نقش اساسی در دوران دفاع مقدس و پس از دوران دفاع مقدس داشتند چراکه همین مادران و همسران شهدا بودند که رزمنده پرور بودند و به فرزندان، شوهران و برادرانشان روحیه و قوت می‌بخشیدند.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: این مادران و همسران شهدا بودند که پس از دوران دفاع مقدس اسوه صبر و استقامت شدند و پرچم شهدا را زنده نگه‌داشتند.

وی  افزود: مادران و همسران شهدا یاد شهیدان را در دل‌زنده نگه‌داشتن و از خون شهیدان حفاظت و پاسداری کردند ازاین‌رو تکریم از پدران، مادران، همسران و خواهران شهدا تکریم از شهداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان پدران و مادران شهدا را ذخیره‌ای برای انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: حضرت زینب کبری (س) و حضرت ام‌البنین (س) الگوی مادران و همسران شهدا بودند.

وی بیان کرد: حضرت زینب کبری (س) و حضرت ام‌البنین (س) اسوه صبر و استقامت بودند و فرزندان صالح تربیت کردند، فرزندانی که در راه ولایت جانبازی و فداکاری کردند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین (س)  از حادثه عاشورا حفاظت  و پیام عاشورا را ابلاغ کردند گفت: امروز مادران و همسران شهدا باید از حضرت زینب کبری (س) و حضرت ام‌البنین (س) درس بگیرند و حافظ و نگهبان خوبی برای شهیدان باشند و صبر و استقامت درراه خدا را پیشه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده است اما انتظار می‌رود که رسیدگی بیشتری  به امور جانبازان و ایثارگران داشته باشد به‌ویژه به کسانی که واقعاً ازنظر سلامت دچار مشکل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان مناسبت دیگر این  هفته را سالروز کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری دانست و اظهار داشت: کمیته امداد یک‌نهاد حمایتی است که در جهت فقرزدایی و رسیدگی به محرومان و نیازمندان عملکرد درخشانی داشته است.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ما نیازمندان، محرومان و بیکاران زیادی که واقعاً نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند اما کمیته امداد این نهاد حمایتی، با مشارکت، کمک، احسان و نیکوکاری مردم در این عرصه سربلند بیرون آمده است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه بدون مشارکت رسیدگی به نیازمندان امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرماید رأس ایمان نیکی به مردم است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون مردم برای عید نوروز و تأمین مایحتاج خود در این ایام  جنب‌وجوشی در بازار دارند اما در این میان خانواده‌های فراوانی هستند که قدرت خرید و تأمین مایحتاج زندگی خود را ندارند که به تمام نیکوکاران و مردم خیر استان توصیه می‌شود به این خانواده‌های نیازمند کمک و در جشن نیکوکاری شرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه شرکت در جشن نیکوکاری سبب رضایت خدا می‌شود، گفت:  کمک به نیازمندان سبب سعادت آخرت،  نجات از بلاها وطول عمر و سلامت انسان می‌شود.

وی مناسب دیگر را روز چهارشنبه 25 اسفندماه سالروز بمباران شیمیایی شهر حلبچه عراق دانست و اظهار داشت: این بمباران شیمیایی لکه ننگی برای رژیم بعث عراق و حامیان این رژیم ازجمله آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه شد چراکه هنوز آثار شیمیایی در جسم و جان عده‌ای از هم‌وطنان ما و مرد عراق وجود دارد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: آمریکایی‌ها چگونه به خود جرات می‌دهند که بخواهند دم از حقوق بشر و انسانیت بزنند درحالی‌که در جریان بمباران شیمیایی حلبچه بویی از انسانیت نبردند و در این ماجرا سکوت کردند.

وی عنوان کرد: یکی از مبانی مستحکم انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر استکبار جهانی بوده است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به‌روز پنج‌شنبه 26 اسفندماه سالروز درگذشت یادگار امام حجت‌الاسلام سید احمد خمینی اشاره و بیان کرد: مهم‌ترین مشخصه یادگار امام مسئله ولایت مداری وی چه در زمان امام  (ره) و چه در زمان رهبری بود.

وی گفت: سخن یادگار امام (ره) این بود که  اطاعت از خامنه‌ای اطاعت از امام است و همیشه روی این موضوع تأکید می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات