معاون آموزش و پرورش استان لرستان:

معاون آموزش و پرورش استان لرستان گفت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش لرستان ایجاد پژوهش‌سرا در ۱۲ منطقه محروم استان لرستان است که برای اجرای آن نیازمند کمک سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

 به گزارش لرستان خبر، محمد حسین اردشیر ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد به وجود حدود شش هزار داوطلب شرکت کننده در کنکور سراسری در سطح استان لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: از آنجا که یکی از شاخص های آموزش و پرورش استان ارتقاء آموزش و استان قبولی در دانشگاه است برنامه داریم تا پژوهش سراهایی برای دانش‌آموزان مناطق محروم استان ایجاد شود.

وی افزود: در استان لرستان 12منطقه محروم وجود دارد که آموزش و پرورش لرستان می‌تواند در قالب  تأسیس پژوهشسراها، امکاناتی را در اختیار دانش‌آموزان این مناطق قرار دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان  با بیان اینکه می‌توان  با در اختیار گذاشتن اقداماتی از قبیل دبیر متخصص، مشاور تحصیلی، کتب و جزوات آموزشی به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم استان کمک کرد گفت:  در این رستا با توجه به اینکه 12 منطقه محروم داریم و اگر برای هر منطقه 20 میلیون تومان برای پشتیبانی طرح در نظر  گرفت در مجموع حدود 200 میلیون تومان لازم است که  برای تأمین آن نیازمند کمک سایر دستگاه‌های اجرایی استان هستیم تا قدم موثری در جهت ارتقاء دانش‌آموزان  این مناطق برداریم.

وی بیان کرد: درصورتی که رئیس سازمان نوسازی مدارس لرستان و شهردار امکانات لازم را در اختیار این پژوهشسراها قرار دهند می‌توانیم  قدم موثری برای دانش‌آموزان برداریم.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در رابطه با این طرح گفت: مصوب شدن کمک سایر دستگاه‌های اجرایی برای  ایجاد این پژوهشسراها مشروط بر این است که خروجی این طرح چیست و در پایان شاهد چه تغییراتی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه مصوب می‌شود که دستگاه‌های اجرایی لرستان ، مجاز هستند برای کمک به این طرح همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات