سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان:

سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان گفت: حدود ۸۰۰ نیروی انسانی مازاد در آموزش و پرورش لرستان وجود دارد که سالانه حدود ۱۹ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، خدا نظر دریکوند ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری لرستان برگزار شد به وجود 800 نیروی مازاد در آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: بحث ساماندهی نیروی انسانی به جد در حال پیگیری است چرا که بسیار مورد انتقاد سازمان مدیریت قرار گرفته است و در این زمینه لرستان نیز یکی از چهار استانی است که وزارت خانه نگاه مثبتی به آن ندارد.

وی افزود: استان لرستان حدود 800 نیروی مازاد دارد که هر ماه یک میلیارد و 840 میلیون به آنها هزینه پرداخت می‌شود که در این میان سازمان مدیریت مدعی است این پول پرداختی بهره‌وری ندارد و آموزش و پرورش باید بتواند آنها را ساماندهی کند.

سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان عنوان کرد: در مجموع سالانه حدود 19 میلیارد تومان به این نیروهای مازاد پرداخت می‌شود که بهره‌وری ندارند و ما باید بحث ساماندهی را جدی بگیریم.

وی بیان کرد: بازرسی‌های متعددی انجام شده است و سعی کردیم اجازه داده شود تا نیروهای بازنشسته خارج شوند تا ساماندهی در این زمینه انجام شود و به یک حد معقولی برسیم.

دریکوند گفت: امسال بیش از هزار نفر از آموزش وپرورش لرستان بازنشسته می‌شود تا بتوانیم ساماندهی در این راستا داشته باشیم.

وی در رابطه با وضعیت درآمدهای آموزش و پرورش استان نیز تصریح کرد: امسال درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش لرستان حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشتیم اما هنوز رضایت بخش نیست که باید بتوانیم ساماندهی در این زمینه نیز داشته باشیم.

سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان اظهارداشت: آموزش و پرورش لرستان سه مینی‌بوس در اداره کل دارد که براساس نامه ای که از پلیس راه فرستاده است بیمه تأمین اجتماعی نیستند امکان تردد ندارند به همین دلیل علی رغم مینی بوس‌هایی که در این اداره وجود دارد از آنها استفاده نمی‌شود و برای اردوها باید از خدمات بیرون استفاده کنیم.

وی با اشاره به معاف بودن آموزش و پرورش در بحث پرداخت عوارض به شهرداری‌ها افزود: هم اکنون در سطح استان حدود هشت میلیارد تومان برای آموزش و پرورش لرستان عوارض شهرداری لحاظ شده است که واقعا امکان پرداخت آن وجود ندارد بنابراین درخواست می‌شود که مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش از پرداخت عوارض شهرداری معاف شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات