استاندار لرستان

ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان لرستان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگ کشور و مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، استاندار لرستان در ستاد تسهیل سفرهای نوروزی بیان کرد: در همان ابتدای آغاز به کارمان هدف اصلی خود را تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگری قرار دادیم، چرا که لرستان در کلیدر شمال به جنوب-و مرز بازرگان به بندر امام با تردد روزانه بیش از 50 هزار خودرو قرار داشته و با توجه به ظرفیت های موجود باید بتوان از این پتانسیل استفاده کرد.

 

هوشنگ بازوند ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اکنون شاهد تغییرات مثبت در حوزه گردشگری لرستان هستیم.

وی عنوان کرد: برای تبدیل لرستان به مقصد گردشگران 2 پروژه سافاری پارک و مجموعه گردشگری کشت و صنعت و گردشگری صفای لرستان تعریف شده اند.

این مسئول افزود: با سرمایه گذاری یک هلدینگ گردشگری اولین سافاری پارک کشور در لرستان احداث می شود، اما تحقق هر چه سریع‌تر این مهم مستلزم حمایت ویژه ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور است.

استاندار لرستان ادامه داد: سهم اعتبارات ملی در زیرساخت های گردشگری لرستان خیلی کم بوده و تکمیل زیرساخت های گردشگری لرستان با اعتبارات استانی امکان پذیر نیست و در نتیجه نیازمند به حمایت دولت در این راستا هستیم.

بازوند عنوان کرد: استان لرستان با داشتن حدود 100 پل تاریخی به عنوان مهد پل های تاریخی کشور بوده و ظرفیت های بسیار ویژه ای در این زمینه دارد، به همین دلیل در صورت مرمت نشدن مستمر و اصولی این پل ها شاهد بروز خساراتی به آنها خواهیم بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل انتظار داریم که میراث فرهنگی کشور اعتبارات ویژه ای برای پل های تاریخی لرستان در نظر بگیرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به حضور کم رنگ شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ های گردشگری وابسته به سازمان میراث فرهنگی در لرستان، گفت: انتظار داریم که زمینه برای حضور و فعالیت این هلدینگ ها در استان لرستان نیز مهیا شود.

استاندار لرستان بیان کرد: سامان دهی قلعه فلک الافلاک به عنوان آرزوی دیرنه مردم بوده و تاکنون نیز اقدامات مناسبی برای تحقق این هدف صورت گرفته و حتی سپاه و ارتش نیز آمادگی کامل برای همکاری در این راستا را دارند، اما باید زمین مورد نیاز برای سپاه تامین شود.

بازوند ادامه داد: رئیس جمهور دستورات لازم را برای تعیین و تکلیف نهایی این موضوع داده اند و امیدواریم شاهد تحقق خواسته مردم باشیم.

وی عنوان کرد: ارتش آمادگی خود را برای خروج پادگان صفر 7 از داخل شهر اعلام کرده، اما اختلافاتی میان میراث فرهنگی و ارتش وجود داشته که خواهان حل و فصل شدن هر چه سریعتر آنها هستیم.

 

انتهای پیام/

منبع: سفیر افلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات