معاون میراث فرهنگی لرستان:

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: از ۲۶ اسفند تا ۶ فرورین ۹۱۴ هزار ۷۷۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان لرستان بازدید کرده‌اند که قلعه فلک الافلاک و آبشار بیشه پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستان بوده است.

به گزارش لرستان خبر، دیانوش چراغی بابیان آخرین آمارهای استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان لرستان اظهار داشت: از 26 اسفندماه تا پایان روز گذشته میزان اقامت گردشگران در مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های موقت همچون حاشیه پارک‌ها و دیگر مناطق و تأسیسات وابسته به آموزش‌وپرورش و مراکز اقامتی همچون خوابگاه‌های دانشجویی و ادارات سراسر استان لرستان به 240 هزار و 453 نفر رسیده است.

وی افزود: تا پایان روز گذشته مجموع بازدیدهای نظارتی از تمامی مراکز گردشگری استان لرستان شامل بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی 787 مورد بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان بابیان اینکه در مدت یادشده در مجموع 914 هزار و 771 نفر از جاذبه‌های گردشگری استان لرستان بازدید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در بخش جاذبه‌های طبیعی آبشار بیشه و در بخش جاذبه‌های تاریخی مجموعه قلعه تاریخی فلک الافلاک شامل موزه مردم‌شناسی و تاریخی بیشترین بازدیدها را در مدت یادشده به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های جنبی همچون برنامه‌های مفرح موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی و نوروزگاه که به معرفی فرهنگ و آداب‌ورسوم و عرضه سوغات و صنایع‌دستی استان لرستان در کنار این جاذبه‌ها می‌پردازد بخش دیگری از برنامه‌های نوروز امسال بوده که با استقبال خوب گردشگران و مسافران مواجه شده است.

چراغی با ابراز امیدواری از افزایش میزان بازدیدها از جاذبه‌های گردشگری استان لرستان در روزهای باقیمانده از تعطیلات نوروز عنوان کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود میزان استقبال از جاذبه‌های گردشگری و اقامت در مراکز اقامتی استان لرستان افزایش پنج‌ تا هفت‌ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشد.

به گفته وی توزیع اقلام تبلیغاتی همچون بروشور و نقشه راهنمای گردشگران و معرفی اماکن و جاذبه‌های گردشگری و استقرار راهنمایان گردشگری در نقاط مختلف گردشگر پذیر استان از دیگر اقدامات این سازمان در ایام نوروز امسال است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات