نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: نام‌گذاری سال که نیاز اصلی کشور یعنی اقتصاد، اشتغال و رفع بیکاری در جامعه است لذا تحقق شعار سال با انتخاب فرد اصلح در انتخابات اتفاق می افتد.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه  این هفته ضمن سفارش مردم به تقوی گفت: تقوا سبب تقویت پیوند اجتماعی است.

وی عنوان داشت: امام محمدباقر(ع) به شیعیان  را به دو چیز سفارش کرد یکی  تقوا و دیگری  صله رحم  است.

میر عمادی تصریح کرد: صله رحم ، موجب پاکی و تزکیه اعمال و عبادات و همچنین سبب رشد و برکت اموال  می شود وبلاها و گرفتاری ها را برطرف می کند.

امام جمعه خرم آباد  خاطر نشان کرد : ماه رجب  بیشتر از ماهای دیگر فضیلت زیادی دارد  چون ماه خدا است  ماه ذکر و استغفار است ماهی است که  در آن ، برکت و رحمت الهی است. و هرکس اعمال  ماه را انجام بدهد جزو رجبیون قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان  به مناسبت های این ماه اشاره کرد و افزود: روز شنبه ۱۲ فروردین شهادت امام هادی(ع) است و شهادت این امام همام را تسلیت می گویم؛و همچنین 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی  نامگذاری شده است، که مهم ترین اهداف  این روز مبارزات سیاسی ائمه اطهاروتشکیل حکومت اسلامی و حفظ جامعه اسلامی است.

آیت الله میرعمادی گفت:  جمهوری اسلامی ایران یک نعمت بزرگی است و ۱۲ فروردین روز حکومت «الله» بر حکومت «طاغوت» است .

وی ادامه داد:  حکومت طاغوت از بین رفت که جای آن را حکومت خدا گرفت و این روز، روز عید ملی و مذهبی  ایران  است و باید این روز را گرامی بداریم و این ایام الله را یاد کنیم.

امام جمعه خرم آباد  در بخش دیگری از سخنان خود   بهاره کرد و خاطر نشان کرد روز یکشنبه ۱۳ فروردین روز طبیعت است و مردم  ما طبق آینی که از قبل  دارند ۱۳ فروردین  به ل طبیعت می روند و از فضای آزاد   و آب و هوای سالم  طبیعت استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: سلامت طبیعت در این است که درختان را حفظ کنیم و از بین نبریم،  چرا که اگر بنا باشد هر نفری یک شاخه درختی را بشکند ۷۰ میلیون شاخه درخت خواهد شکست

آیت الله میرعمادی افزود: اگر دیدیم که کسی درختی را قطع می کند  او را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بدانیم که حفظ منابع طبیعی یک وظیفه شرعی و عقلی است.

امام جمعه خرم آباد گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر حفظ طبیعت تاکید دارند و باید حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را به عنوان فرهنگ خود بدانیم و توجه داشته باشیم  که درخت مظهر حیات است و انسان و حیوانات وسیله این درختان زنده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به بعد از تعطیلات طولانی، کشور گفت: ما برای دو امر اساسی باید آماده باشیم یکی انتخابات و دوم  اینکه تولید و اشتغال، لذا همت مردم و مسئولین امسال باید روی این دو موضوع باشد.

آیت الله میرعمادی  گفت: در انتخابات سه هدف اصلی را  باید دنبال کنیم، اولین هدف مسئله مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان عامل قدرت و وحدت است، انتخابات سالم با رعایت کامل و به دور از تنش، تفرقه، اختلاف و رقابت های منفی  از اهداف دوم انتخابات است.

آیت الله میرعمادی هدف سوم انتخاب  را فرد اصلح  عنوان کرد و یاد آور شد:  در انتخابات ریاست جمهوری باید فرد اصلح را انتخاب کنیم، کسی که دنبال تولید و اشتغال و سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد و به بیکاری توجه کند و به درد جامعه بخورد فرد اصلح  است.

وی ادامه داد: کسی است که انگیزه داشته باشد، پرتحرک و کارآمد و انسان های کاردان و با برنامه و انقلابی است باید به عنوان  اصلح انتخاب شوند.

آیت الله میرعمادی گفت: امسال سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است و این نامگذاری باتوجه به نیاز اصلی کشور است؛ نیاز امروز ما اشتغال و رفع بیکاری جامعه است و تحقق شعار سال با انتخاب فرد اصلح   صورت می  گیرد

امام جمعه خرم آباد در  در بخش پایانی سخنرانی خود  به سالروز وفات بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله بروجردی اشاره کرد و یاد آور شد: شخصیت الهی و مرجع جهانی  آیت الله بروجردی افتخار جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: خدمات آیت الله بروجردی جهانی بوده است و جهان از وجود ایشان بهره مند شده است و هنوز شاگردان و آثار و برکات این عالم ربانی  همچون نور تابان موجب بهره مندی  همه مسلمانان است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات