مدیرکل هواشناسی استان لرستان:

مدیرکل هواشناسی استان لرستان به کاهش بارندگی در ۴ شهرستان استان اشاره کرد و گفت: متوسط بارندگی‌های سال زراعی استان لرستان ۳۸۰ میلی‌متر بوده است.

به گزارش لرستان خبر، سید محمد ناصر هاشمی در رابطه با وضعیت بارش‌های استان لرستان اظهارداشت: متوسط بارندگی‌های سال زراعی استان لرستان ( از ابتدای مهر ماه تا 14 فروردین) 380 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش مراکز شهرستان به صورت نقطه‌ای تاکنون 380 میلی متر بوده است، افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 481 میلی متر بوده است که 21 درصد کاهش و نسبت به وضعیت بلند مدت با 359 میلی‌متر 6 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: میزان بارش در شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر، دورود و رومشکان نسبت به بلند مدت کمتر از وضعیت نرمال است.

وی بیان کرد: بارش در خرم‌آباد 9 درصد کمتر از نرمال، در رومشکان 8 درصد، در کوهدشت 7 درصد، در پلدختر 3 درصد و در دورود یک درصد کمتر از وضعیت نرمال است و این در حالی است که بارندگی در شهرستان بروجرد تاکنون 43 درصد بیش از بلند مدت است.

هاشمی تصریح کرد: بارندگی در سلسله 20 درصد بیش از بلند مدت، در ازنا 9 درصد، در دلفان 8 درصد و در الیگودرز 4 درصد بیش از بلند مدت است.

وی به نبود ایستگاه هواشناسی در شهرستان دوره چگنی اشاره کرد و گفت:  در شش شهرستان میزان بارش‌ها بیش از بلند مدت و در چهار شهرستان بارش‌ها کمتر از بلند مدت بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان در رابطه با وضعیت هوای استان در ساعات آینده نیز خاطر نشان کرد: از غروب امروز تا فردا شاهد رگبارهای پراکنده‌ای در سطح استان هستیم.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات