امام جمعه خرم آباد حملات موشکی امریکا به سوریه را محکوم کرد و گفت: آمریکا خود مسئول حملات تروریستی و شیمیایی در سوریه است.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی در جمع نمازگزاران جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر، ضمن محکوم کردن حملات موشکی آمریکا به کشور سوریه گفت: متاسفانه استکبار جهانی بر عکس موضع‌گیری می‌کند و مواضع سوریه را موشک باران می‌کند. 
خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز گروه‌های تروریستی و ملعونی چون داعش به نام اسلام هر جنایتی از جمله جنایات استفاده از سلاح شیمیایی را مرتکب می شوند افزود: مسوولیت تمام این حملات تروریستی و شیمیایی در سوریه بر دوش استکبار جهانی و در راس آن آمریکا است.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی به رفتار دو گانه آمریکا نسبت به مسائل هسته‌ای اشاره کرد و گفت: امریکا از رژیم صهیونیستی که 200 بمب هسته‌ای دارد حمایت می‌کند اما ایران را که فناوری صلح آمیز دارد تحریم می‌کند و این نشان از دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی دارد. 
امام جمعه خرم آباد به 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا و روز فناوری هسته‌ایی اشاره و گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دست یابی به دانش هسته‌ای است چرا که مساله داشتن فناوری هسته‌ای با توجه به کاربرد فراوان آن در حوزه‌های مختلف برای هر کشوری ضرورت دارد. 
حجت الاسلام و المسلمین میر عمادی افزود: استکبار جهانی این فناوری را در انحصار خود قرار داده است و اگر کشوری مثل ایران به این فناوری دست پیدا کرد بدترین اقدامات را بر علیه آن انجام می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در لرستان به فضیلت‌های ماه رجب اشاره کرد و گفت: این ماه مصادف با دو میلاد بزرگ است، دهم رجب سالروز ولادت باسعادت امام جواد(ع) است که باید از این امام عیدی بگیریم و میلاد مسعود امیر مومنان حضرت علی (ع) در 13 رجب و عظمت آن حضرت در این است که ولادتش در کعبه و شهادتش نیز در خانه خدا بود.
امام جمعه خرم آباد افزود: مهمترین درسی که از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام می‌گیریم تمسک به ولایت و الگو قرار دادن آن بزرگواران در همه ابعاد زندگی است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: سیره عملی امیر مومنان کار، تولید و اشتغال بوده است و لذا باید سیره علی (ع) را مورد توجه قرار دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به در پیش بودن ایام اعتکاف و ایام البیض اشاره کرد و افزود: اعتکاف یک عبادت بسیار جامع و تاثیر گذار است و نقش مهمی در رویارویی با نفود فرهنگ بیگانه دارد.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، گفت: متاسفانه امروز حمله به حرم زینب کبری(س) از اهداف شوم گروهک تکفیری داعش است، و جا دارد از شهدای مدافع حرم که برای نگهداری حرم حضرت زینب (س)جان خود را فدا کردند یاد کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی همچنین باتسلیت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در 20 فروردین و گرامیداشت 21 فروردین سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی، به سالروز تاسیس بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: نفس مسیحایی امام راحل (ره) این بود که شماره حساب 100 را به این امر اختصاص داد و مردم را دعوت کرد تا با کمک هایشان برای محرومان خانه بسازند و بنیاد مسکن به همین منظور ایجاد شده و تا کنون خدمات خوبی به محرومان ارائه داده است.
خطیب جمعه خرم آباد گفت: در مقایسه با استانهای دیگر خانه‌های روستایی لرستان کمتر مقاوم سازی شده‌ است و برخی روستاها از مقاوم سازی استقبال نمی‌کنند که باید به این موضوع توجه شود. 
 
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات