در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان از حضور ۱۵ سفیر کشورهای مختلف در کنفرانس سرمایه گذاران داخلی و خارجی این استان خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، علی هادی چگنی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها راه کار تولید و اشتغال سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: باتوجه به تنگناهای مالی که دولت دارد و تجربه دنیا ثابت کرده بخش خصوصی می تواند بهتر از دولت عرصه اقتصاد را به دست بگیرد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته، همواره بخش خصوصی زمینه اشتغال و تولید را فراهم می سازد.

چگنی در ادامه به اهمیت برگزاری کنفرانس سرمایه گذاران داخلی و خارجی در لرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری این کنفرانس می تواند استان را به خوبی برای سرمایه گذاران خارجی معرفی کند.

وی اظهار داشت: این کنفرانس در ۳۱ فروردین ماه و ۱ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن همایش دانشگاه لرستان با حضور حداقل ۱۵ سفیر از کشورهای خارجی و همچنین سرمایه گذاران غیر بومی و خارجی برگزار می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان به جزئیات این کنفرانس پرداخت و افزود: پوسترهای تبلیغاتی که استان را معرفی می کند، طراحی و چاپ شده، مقالات محققان دریافت و سرمایه گذارانی که شناسایی شدن در حال دعوت شدن هستند.

چگنی تصریح کرد: تاکنون ۱۲ سفیر از کشورهای خارجی اعلام حضور کردند و پیش بینی می شود که ظرف روزهای آینده به بیش از ۱۵ نفر برسند.

وی از برپایی دو نمایشگاه نیز در حاشیه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: برپایی دو نمایشگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت که یکی نمایشگاه سنتی برای معرفی فرهنگ لرستان است و دیگری نمایشگاه توانمدی های استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: هدف از برپایی این دو نمایشگاه علاوه بر معرفی فرهنگ و توانمندی های استان، زمینه استقبال سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در عرصه های مختلف با توجه به ظرفیت های استان است.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات