رئیس محیط زیست بروجرد:

رئیس محیط زیست بروجرد گفت: احداث پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان سالهاست به دلیل نبود زمین بلاتکلیف است و تا کنون بودجه به این پروژه 2بار برگشت خورده است.

به گزارش لرستان خبر،  مصطفی مصطفی وند رئیس محیط زیست بروجرد با اشاره به احداث تالاب بیشه دالان گفت: طرح احداث پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان بروجرد چهار سال است که مطرح شده اما به دلیل نبود زمین برای اجرای این کار تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا 2 بار تا کنون بودجه ساخت این پاسگاه برگشت خورده و تنها سازمان، بودجه ساخت را پرداخت می کند که برای اجرای این کار نیاز است زمینی برای پاسگاه اهدا شود.

 

به گفته وی تالاب بیشه دالان در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بروجرد قرار گرفته که یکی از زیستگاه های طبیعی است و مساحت بیشه در گذشته 900 هکتار بوده اما طی سالهای اخیر به دلیل تغییر کاربری و سواستفاده برخی از افراد تنها 80 هکتار از تالاب باقی مانده است.

 

مصطفی وند اظهار داشت: بیش از 25 گونه انواع پرندگان مهاجر، آبزی و پستاندار در این تالاب وجود دارد که احداث این پاسگاه بسیار ضروری است و این در حالیست که بیشتر صید و شکار غیر مجاز از پرندگان و جانوران در این منطقه رخ می دهد.

 

وی بیان کرد: برای حفظ تالاب و جلوگیری از شکار و صید پرندگان و جانوران نیاز است که خیرین در حوزه محیط زیست وارد شوند چرا که با اهدا و در اختیار داشتن این زمین کار ساخت آغاز می شود و این تالاب محیطی امن برای پرندگان خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات