مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه ۸۵ واحد تولیدی لرستان در تملک بانک است، گفت: متأسفانه لرستان از نظر تملک واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها، پنجمین استان کشور است.

به گزارش لرستان خبر، بختیار رازانی در دیدار با ملکشاهی راد نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد و دوره و چگنی در مجلس  شورای اسلامی که در شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان انجام شد با اشاره به مکان‌یابی نامناسب برخی از شهرک‌های صنعتی استان ازجمله شهرک صنعتی الشتر، پلدختر و بروجرد (شماره دو) اظهار داشت: این شهرک‌ها تقاضا محور نبوده و تاکنون استقبال برای سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها وجود نداشته است.

وی به پیگیری‌های انجام‌شده برای استقرار متقاضیان سرمایه‌گذار در شهرک الشتر اشاره کرد و افزود: بنا است شهرک بروجرد (شماره دو) به منطقه ویژه اقتصادی بروجرد واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ارتباط با واحدهای راکد و در تملک بانک لرستان عنوان کرد: متأسفانه لرستان از نظر تملک واحدهای صنعتی  توسط بانک‌ها، پنجمین استان کشور است به‌طوری‌که 85 واحد استان در تملک بانک‌هاست.

وی بیان کرد: 62 واحد تولیدی لرستان در زمینی به مساحت 24 هکتار در شهرک صنعتی استان در تملک بانک است که رفع مشکل آن همکاری بانک‌های عامل استان را می‌طلبد.

رازانی تصریح کرد: انجام هرگونه سرمایه‌گذاری در استان باید بر اساس اسناد بالادستی و آمایش صنعت استان باید چون اگر سرمایه‌گذاری براساس ظرفیت‌های استان باشد ارزش‌افزوده بیشتری به دنبال دارد که امیدواریم با مطالعات انجام‌شده بتوانیم با تجمیع صنایع بومی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به توسعه استان و تولید و اشتغال کمک کنیم.

وی صنایع تبدیلی، صنایع کانی غیرفلزی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع شیمیایی و فرآوری سنگ و گیاهان دارویی دارای را ازجمله مزیت‌های نسبی استان برشمرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای استقرار این صنایع در شهرک‌های صنعتی استان فراهم است.

محمدرضا ملکشاهی‌راد نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد و دوره و چگنی در مجلس  شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن قدردانی  از فعالیت‌های انجام‌ شده در شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان اظهار داشت: فراهم ساختن زیرساخت‌ها در بخش صنعت و جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید و اشتغال در شهرستان‌های استان سبب افزایش امنیت و معیشت مردم استان می‌شود.

وی به مزیت‌ها و مشکلات بخش صنعت استان لرستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارائه طرح‌های مؤثر به نمایندگان مردم در مجلس ازاین‌پس شاهد توجه ویژه به بخش صنعت و به‌ویژه صنایع بومی استان باشیم.

نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد و دوره و چگنی در مجلس  شورای اسلامی به لزوم رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صنعت استان تأکید و عنوان کرد: برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم در این جلسه مقرر شد هفته آینده با حضور نماینده منتخب مردم شهرستان خرم‌آباد و دوره و چگنی در مجلس  شورای اسلامی، روسای بانک‌های عامل، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان و مدیران واحدهای صنعتی که واحد آن‌ها به تملک بانک درآمده‌ جلسه‌ای تشکیل و به حل مشکلات این واحدها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات