اقدام عجیب یک مدرسه در بروجرد؛

یکی از مدارس بروجرد در این روزهای پایانی سال هر روز لیست دانش آموزانی را که به مدرسه کمک نکرده اند را در سر کلاس قرائت می کند و این امر سبب تحقیر دانش آموزانی می شود که توانایی پرداخت کمک به مدرسه را ندارند.

به گزارش لرستان خبر، علیرغم این که بارها و بارها کمک های اجباری به مدارس از سوی مسئولین آموزش و پرورش اختیاری عنوان شده و این گونه کمک ها را از سوی مدارس ممنوع اعلام کرده اند اما همچنان داستان کمک به مدرسه ادامه دارد.

 

گرچه حدود یک ماه تا پایان سال تحصیلی باقیمانده اما برخی از مدیران از همین روزها هم استفاده لازم را کرده و از دانش آموزان خواسته اند تا کمک های خود را هر چه سریعتر به مدرسه تحویل دهند.

 

متاسفانه در یکی از مدارس بروجرد این مسئله تا جای جلو رفته که دانش آموزان تهدید شده اند که در صورت عدم کمک به مدرسه، حق ورود به مدرسه را ندارند.

 

مدیر این مدرسه هر روز لیست دانش آموزانی را که از ابتدای سال کمک نکرده اند را قرائت می کند و نام دانش آموزان در جمع گفته می شود و این امر سبب تحقیر دانش آموزان در کلاس می شود اما با این حال بازهم مسئولان تکذیب می کنند.

 

این در حالیست که برخی از دانش آموزان توانایی مالی برای کمک به مدرسه را ندارند اما مدارس آنها را اجبار می کنند که حتما مبلغ مورد نظر را کمک کنند و همه این موارد در سایه بی نظارتی و بی توجهی صورت می گیرد.

 

گرچه موضوع کمک به مدرسه مربوط به اول سال تحصیلی است اما انگار این مدیران کمر همت بسته تا این پول اجباری را از همه دانش آموزان دریافت کنند.

 

خبرها حاکی از آن است که این مدرسه دولتی در بروجرد شرایطی را برای دانش آموزان فراهم کرده که هر دانش آموز باید 100 هزار تومان پرداخت کند و دانش آموزانی هم که نیمی از این هزینه را پرداخت کردند مورد تذکر قرار می گیرند تا همه پول را کامل بپردازند.

 

"شهاب روزبهانی" رئیس آموزش و پرورش بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: شان و منزل دانش آموزان و رعایت حرمت آنها بسیار مهم است و اگر قرار است دانش آموزان کمک به مدرسه نمایند باید این کار با ظرافت و رغبت اولیاء دانش آموزان انجام شود.

 

وی اضافه کرد: قرائت اسامی دانش آموزان در ملاء عام روشی غیر تربیتی است و هیچ مدیری حق اجرای این کار را ندارد.

 

روزبهانی به سرانه مدارس اشاره کرد و افزود: سرانه دولتی برای مدارس اندک است و هزینه های انرژی افزایش یافته که این هزینه ها روی هم انباشته شده و ادارات خدماتی این هزینه ها را نیاز دارند.

 

وی بیان کرد: با توجه به این وضعیت انتظار داریم تا اولیاء دانش آموزان در جهت کمک داوطلبانه به مدارس گام بردارند و مدارس را در این جهت یاری کنند.

 

به گزارش بازتاب بروجرد این که مدیری هر روز لیست این دانش آموزان را در سر کلاسها قرائت می کند و حرمت دانش آموزان برایش مهم نیست واقعا جای سوال دارد، کمک هایی که چند سال است اجباری بودن آنها از اختیاری بودنشان پیشی گرفته و می طلبد مسئولین مربوطه نظارت بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: بازتاب بروجرد

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات