گزارشی از وضعیت نامناسب کشتارگاه بروجرد؛

سالهاست پسماند کشتارگاه بروجرد در زمین های کشاورزی اطراف رها می شود و تا کنون هیچ اقدامی از سوی مسئولان انجام نشده و سهل انگاری مسئولان سبب تهدید سلامتی مردم شده است.

به گزارش لرستان خبر، 13 سال از راه اندازی کشتارگاه جدید بروجرد در خارج از شهر می گذرد، کشتارگاهی که در دریایی از مشکلات بهداشتی غرق شده و تا کنون توجهی به این مشکلات نشده است.

 

چندین سال است که پسماند کشتارگاه در زمین های کشاورزی اطراف رها می شود، کشتارگاهی که سیستم تصفیه ندارد و متاسفانه زمین های اطراف غرق در پسماند کشتارگاه هستند.

 

رها شدن این پسماند علاوه بر مشکلات بهداشتی سبب ایجاد بوی نامطبوعی در این منطقه شده که تا کنون چندین بار اهالی این منطقه نسبت به این اقدام شاکی شده اند اما مسئولان بی تفاوت از کنار این موضوع گذشته اند.

خشک شدن برخی از زمین های اطراف کشتارگاه به دلیل رها شدن این پسماند مشکلی است که چند سال است بیان می شود اما انگار بیان مشکلات بهداشتی برای برخی از مسئولان عادی است و به سلامتی شهروندان چندان توجهی ندارند.

 

علاوه بر بوی نامطبوع، خشک شدن زمین و مشکلات بهداشتی این پسماندها سبب آلوده شدن آب های زیر سطحی می شوند و معلوم نیست این موضع و مشکل کی قرار است حل شود.

 

البته در این میان کوتاهی برخی از دستگاه ها برای رفع مشکل کاملا مشهود است، مسئولانی که دغدغه رفع مشکلات بهداشتی این کشتارگاه را ندارند.

Image result for ‫فاضلاب کشتارگاه در اراضی کشاورزی‬‎

در ادامه این گزارش "مصطفی مصطفی وند" رئیس محیط زیست بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: روزانه تعداد زیادی دام در این کشتارگاه ذبح شده و پسماند آنها در زمین های اطراف رها می شود و این موضوعی است که چند سال است ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: گرچه تا کنون چندین بار اخطارهای لازم به دلیل نبود سیستم تصفیه فاضلاب داده شده اما توجهی به اخطارها نمی شود و با توجه به گرم شدن هوا و بوی نامطبوع ناشی از پسماند کشتارگاه نیاز است که برای رفع مشکل و سیستم تصفیه فاضلاب اقدامی صورت گیرد.

 

به گفته وی رها شدن پسماند کشتارگاه سبب آلودگی آب های زیر سطحی می شود و اراضی کشاورزی هم در معرض آلودگی قرار دارند.

 

به گزارش بازتاب بروجرد گزارشی از کشتارگاه بروجرد در دیماه سال 95 در سایت بازتاب بروجرد منتشر شد و در این گزارش مسئولان گفتند که تا پایان سال 95 باید شهرداری نسبت به رفع مشکلات بهداشتی در کشتارگاه اقدام کند و در غیر این صورت ممکن است تعطیل شود اما مدتها می گذرد و هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است، گرچه این وضعیت کشتارگاه بحرانی است اما هر آنچه دیده می شود تنها بی تفاوتی است و سهل انگاری مسئولانی که سبب تهدید سلامتی مردم می شود.

 

انتهای پیام/     

منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات